Αυτή η φωτογραφία του Μαρκ Μαρκέθ με την Honda CBR 600 είναι απο την δοκιμή που έκανε στην Αραγκον για να τσεκάρει ο ίδιος την κατάστασή του, πριν τον εξετάσουν οι οφαθαλμίατροι για να διαπιστωσουν αν το επεισόδιο διπλωπίας έχει υποχωρήσει και μπορεί να ταξιδέψει για το Τεξας.
Εάν αυτή η φάση εξελιχθεί θετικά, μόλις βρεθεί στο Austin ο Μαρκέθ θα εξεταστεί απο τους γιατρούς της Dorna για να πάρει το πράσινο φως της συμμετοχής. Αλλά ακομα και τότε, θα δοκιμάσει στην FP1, με τον Στέφαν Μπραντλ έτοιμο, φορώντας την φόρμα του, στα box, για να τον αντικαταστήσει αν δεν αισθανθεί καλά, ή αν η απόδοσή του δείξει ότι δεν είναι έτοιμος.
Δεν υπήρχε κανείς που θα φανταζόταν ότι τρείς αγωνες μετά την έναρξη του πρωταθλήματος και έναν αγώνα πριν την επιστροφή στην Ευρώπη, στην κορυφή της βαθμολογίας θα βρισκόταν μια Aprilia, χάρις στην παρθενική νίκη του αναβάτη της Α. Εσπαργκαρό. Γιατί μπορεί τα δύο τελευταία χρόνια λόγω covid, περιορισμών εξέλιξης αλλά και απουσίας του Μαρκέθ το MotoGP να έχει αποκτήσει ενδιαφέρον ακριβώς λόγω της “ισότητας” αλλά και της αστάθειας όλων, αλλά στο μυαλό του Μαρκ Μαρκέθ (και του Κουαρταραρό, και του Μιρ, και του Μπανιάϊα, και του Μαρτίν, κ.α.) η περίπτωση του να παει ο τίτλος στον 33άχρονο Α. Εσπαργκαρό και την RS/GP, δεν υπάρχει καν ουτε σαν σκέψη, ούτε σαν απειροελάχιστη πιθανότητα.
Ποσω μάλλον όταν η σαιζόν έχει άλλους 18 αγώνες, και ο πρωτοπορος έχει μόλις 45 βαθμούς,, δηλαδή συν 34 απο τον Μαρκέθ, συν 12 απο τον Μιρ, συν 10 απο τον Κουαρταραρό. Τι είναι αυτοί οι βαθμοί; “Μιάμιση” καλή εμφά;νιση και μία εγκατάλειψη του αντιπάλου, αρκουν για να τον φτασεις, ή και να τον περάσεις. Ειδικά αν συνεχίσουν να μοιράζονται τα βάθρα, το πρωτάθλημα είναι “σαν να μην άρχισε”, ανοιχτό σε όλους.
Αν ο Μαρκ Μαρκέθ καταφέρει να τρέξει στην Αμερική (τουλάχιστον αυτό υπονοούν οι φωτογραφίες απο την δοκιμή που ανεβασε στους λογαριασμούς του, και αμέσως μετά το ίδιο έκανε και η Honda Repsol), θα περιοριστεί στη θέση που θα μπορεί να φέρει χωρίς να πάρει περισσότερα “ρίσκα” απο όσα έτσι κι αλλιώς εμπεριέχει η οδήγηση μιας μοτοσυκλέτας MotoGP. Αν είναι υγιής απο όραση, με την εμπειρία που έχει εύκολα θα πλασσαριστεί καλά βαθμολογικά, ίσως και ΠΟΛΥ καλά λόγω ιδιαιτερης επιδοσης στη συγκεκριμένη πίστα. Ισως όμως να παρακολουθήσει και αυτόν τον αγώνα απο την τηλεόραση, στο σπιτι του στην Ισπανία, σε περιγραφή Λορένθο απο το DAZN! Ο,τι πουν οι γιατροί.
Ωστόσο, αν η προσπάθεια του Μαρκ Μαρκέθ είναι αναμενόμενη λόγω τρομερού πείσματος, επιμονής, αντοχής στους τραυματισμους και προσήλωσης στο στόχο της νίκης και του τίτλου, αυτό που δεν παύει να μας εκπλήσσει, είναι η καθαρή κακία, που φτάνει στα όρια του μίσους, με την οποία υποδέχτηκαν το “νέο” της πιθανής συμμετοχής του στο Ώστιν οι “εχθροί” του (δηλαδή, όσοι τον αντιπαθούν), κυρίως στα ΕΛΛΗΝΙΚΑ social media!
Η δουλειά των κορυφαίων αναβατων, δεν είναι το να προσπαθουν να γίνονται συμπαθείς, αλλά να φτάνουν στην κορυφή των αθλημάτων τους, με κόπο, κόστος και θυσίες σε προσωπικό επιπεδο. Eίναι κρίμα να παραμένει ένας τέτοιος αναβατης εκτός αγώνων λόγω τραυματισμών, αν μη τι άλλο για το ενδιαφέρον που θα δώσει σε όλους εμάς, τους απλούς θεατές, αλλά και για την “βοήθεια” στην εξέλιξη όλων των αντιπαλων του. Γιατί δεν υπάρχει κανείς που να μην εκτιμά, να μην παραδέχεται και να μην θαυμάζει το οδηγικό ταλέντο του Μαρκ Μαρκέθ: Ολοι θέλουν να “μαθουν” απ’ αυτόν, να τρεξουν (“μετρηθούν”) μαζί του, και φυσικά να αυξήσουν τα παράσημά τους περνωντας τον-αν και όποτε το καταφέρουν.
Είναι όμως ακομα μεγαλύτερο κρίμα, το να βλέπουμε ειρωνείες, κακίες, κατάρες και άλλα που δεν γράφονται, να εκτοξεύονται εναντίον ενός αναβάτη που έχει δώσει μοναδικό θέαμα, έχει κερδίσει τα παντα, έχει υποφέρει τα πάνδεινα, και συνεχώς επιστρέφει για να προσπαθήσει και πάλι.
Δεν αξίζει τόση κακία στον οδηγό που τα έχει δώσει όλα, αλλά και στο MotoGP δεν αξίζουν τέτοιοι “φίλαθλοι”, με εκφράσεις μίσους, που πραγματικά προβληματίζουν για τα απωθημένα που μπορεί να έχει ο “διπλανός” μας δοκτωρ Τζέκυλ, που πίσω απο τη μασκα του πληκτρολογίου μεταμορφώνεται σε κύριο Χάϋντ.
Υγεία σε όλους, και μακάρι να βλέπουμε πάντα αγώνες με όλους τους πρωταγωνιστές υγιείς και δυνατούς.