Κατ’ αρχάς, μέχρι να βγει και ο Μάϊος (που ακόμα δεν μπήκε) μην δίνετε πολυ μεγάλη σημασία στις διάφορες ανακοινώσεις για το πότε θα γίνουν, ή δεν θα γίνουν, αγώνες σε διάφορες Ευρωπαϊκές χώρες. Εφ’ όσον οι χώρες αυτές έχουν απαγορεύσει ΚΑΘΕ αθλητική διοργάνωση, άλλη μέχρι τέλος Ιουνίου, και άλλη μέχρι τέλος Αυγούστου, είναι σαφές ότι ΔΕΝ πρόκειται να γίνει εκεί ο προγραμματισμένος αγώνας του ΜοτοGP, κι ας λέει κάθε τόσο η Dorna “μπορεί να αρχίσουμε στη Τσεχία”, ή “μπορεί να αρχίσουμε στη Γερμανία”.
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΑΚΥΡΩΣΕΙ ΠΡΩΤΟΣ!
Ο λόγος είναι απλός: Η Dorna έχει συμβόλαιο με τις πίστες, και αν η ίδια σαν διοργανωτής του Πρωταθλήματος ανακοινώσει ότι “δεν θα γίνει ένας αγώνας στην Α ή Β χώρα”, οι οργανωτές της συγκεκριμένης χώρας θα της ζητήσουν αποζημίωση! Αν όμως οι οργανωτές της χώρας ανακοινώσουν επισήμως οι ίδιοι ότι δεν θα γίνει αγώνας στην πίστα τους λόγω κυβερνητικής απαγόρευσης (όπως π.χ. έκαναν οι Ολλανδοί για το Άσσεν), τότε η Dorna απαλλάσσεται απο την ευθύνη ποινικής ρήτρας και αποζημίωσης.
10 ΑΓΩΝΕΣ, ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ, ΧΩΡΙΣ ΘΕΑΤΕΣ
Οσο όμως συνεχίζεται αυτό το γαϊτανάκι, οι φίλοι του Σπορ παραμένουν ανενημέρωτοι, ενώ υπάρχει και το πρόβλημα των αεροπορικών συγκοινωνιών που μάλλον “ακυρώνει” τους εκτός Ευρώπης προορισμούς. Το πιθανότερο λοιπόν είναι, ανάλογα με την άρση των περιορισμών, να ξεκινήσει ένα Πρωτάθλημα 10 (μονών) αγώνων αργά το καλοκαίρι ή νωρίς το φθινόπωρο, με διάρκεια ΔΥΟ ημερών αντί τριών (θα γινονται δοκιμές το Σάββατο και αγώνας την Κυριακή), βεβαίως κεκλεισμένων των θυρών, χωρίς θεατές στις κερκίδες. Επίσης, οι ομάδες δεν θα έχουν τα οχήματα και το πολυπληθές προσωπικό φιλοξενίας (hospitality units),ούτε και τους ανθρώπους των δημοσίων σχέσεων αλλά μόνο τους απαραίτητους τεχνικούς (υπάρχει και η σκέψη να γίνει μόνο MotoGP και να ματαιωθούν τα πρωταθλήματα Moto3 και Moto2, όπως και MotoE, αλλά ακόμα δεν έχει ληφθεί απόφαση).
Ο,ΤΙ ΝΑΝΑΙ!
Τώρα, ο καθένας λέει ό,τι θέλει, πετάει μια πρόταση ή μια ιδέα και την πιάνουν οι δημοσιογράφοι να την “μετατρέψουν” σε γεγονός! Άλλος λοιπόν προτείνει διπλούς αγώνες σαν των Superbike, άλλος λέει να υπάρχει μόνο ΜΙΑ μοτοσυκλέτα ανα αναβάτη (!) για να μειωθούν τα κόστη των κατασκευαστών, άλλος (πιστάρχης) προτείνει να γίνουν δύο αγώνες στην πίστα του, ένας κάθε εβδομάδα (ώστε οι οδηγοί, τάχα, να μπορούν να πάρουν την ρεβάνς αν τυχόν την πρώτη φορά δεν πάνε καλά!), κι άλλος ανακοινώνει ημερομηνία αγώνα σε χώρα όπου ισχύει αυστηρή απαγόρευση!
“ΠΑΓΩΝΕΙ” Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΟΥΣ 2021
Τα περισσότερα είναι fake news, ή προτάσεις που απορρίπτονται, και το μόνο σίγουρο είναι ότι τα εργοστάσια, οι ομάδες, η FIM και η Dorna, αποφάσισαν οριστικά να διατηρήσουν τις μοτοσυκλέτες ΜοtoGP που ομολογκάρισαν φέτος στις δοκιμές του Κατάρ, ΧΩΡΙΣ αλλαγές και βελτιώσεις μέχρι τέλους του 2021. Αυτό για φέτος ισχύει ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ, ενώ για το 2021 οι ομάδες με δικαίωμα στις αλλαγές-concessions (ΚΤΜ και Aprilia) θα μπορούν να επεμβαίνουν στα μοτέρ, όχι όμως στα πλαίσια. “Παγώνει” επίσης για μια διετία η αεροδυναμική εξέλιξη για όλους. Ως γνωστόν μπορούν φέτος να κάνουν μία αλλαγή ανά οδηγό στα φαίρινγκ και στα αεροδυναμικά βοηθήματα, με την οποία όμως θα πρέπει να ξεκινήσουν υποχρεωτικά το 2021, και στη διάρκεια της επόμενης χρονιάς θα μπορέσουν να κάνουν ακόμα μία.
ΚΑΙ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΕΡΝΑΝΕ…
Μία απο τις παράπλευρες συνέπειες της καθυστέρησης έναρξης του Πρωταθλήματος, εκτός απο την διαφοροποίηση στη φόρμα και την ψυχολογία των αναβατών (άλλος θα πήγαινε καλύτερα αν οι αγώνες άρχιζαν στην ώρα τους, κι άλλος θα πάει καλύτερα τώρα που άργησαν), είναι ότι όλοι μεγάλώνουν κατά ένα χρόνο! Κι αν ο Κουαρταραρό π.χ. δεν πολυνοιάζεται γι’ αυτό το θέμα επειδή μόλις έκλεισε τα 21, υπάρχουν αρκετοί μεγαλύτερης ηλικίας στο grid, και ΑΠΟ ΟΠΟΙΑ ΠΛΕΥΡΑ ΚΙ ΑΝ ΤΟ ΔΟΥΜΕ, το MotoGP δεν είναι Σπορ για τριανταπεντάρηδες και σαραντάρηδες αλλά για νέα και νεαρά ταλέντα που μασάνε σίδερα, για τα οποία η “βαθμοθηρία” είναι άγνωστη λέξη. Οπωσδήποτε, οι μεγάλες προσωπικότητες συνεχίζουν να αποτελούν πόλο έλξης, γι’ αυτό και όλοι έχουν πέσει πάνω στον Βαλεντίνο Ρόσσι και τον παρακαλάνε να συνεχίσει. γιατί η παρουσία του κρίνεται απαραίτητη για του χρόνου, ώστε το MotoGP να “δανειστεί” και να διατηρήσει την δημοφιλία του μέσω του Ιταλού Superstar. Aλλά το βάρος ενός ακόμα χρόνου, ίσως φανεί στον Ντοβιτσιόζο και στον Κράτσλοου, όπως και στον Λορένθο (ΑΝ αποφασίσει να ξανατρέξει), που το 2021 θα είναι 34 στα 35. Τέλος, ούτε καν ο Μαρκ Μαρκέθ (που βιάζεται να κυνηγήσει Ιστορικά ρεκόρ -δεν έχει άλλο στόχο πια στην καρριέρα του γι’ αυτό και υπέγραψε το τριετές συμβόλαιο με την Honda) δεν έχει την πολυτέλεια μιας χαμένης χρονιάς, αφού του χρόνου θα είναι στα 29 και θα πλησιάζει ολοταχώς τα 30!
Ας περιμένουμε λοιπόν τις υπεύθυνες και επίσημες ανακοινώσεις απο την Dorna για τον αριθμό και τις ημερομηνίες των φετινών αγώνων, και μέχρι τότε ας περάσουμε την ώρα μας διαβάζοντας άρθρα για τους διάσημους αναβάτες του ΜοtoGP, σαν την “διαφορετική” (και ξεχωριστή) “προσωπογραφία” που θα αναρτηθεί σε λίγες ώρες στο MOTOSPORT! Δ.Π.