ΟΙ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΕΣ ΤΗΣ F.I.M. «ΧΑΡΙΣΑΝ» ΤΗΝ ΠΟΙΝΗ ΣΤΟΝ ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ, ΠΟΥ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΣΤΟ LE MANS!
Ο Μαρκ Μαρκεθ σε φωτογραφια απο το twitter του, γιορταζει την επιστροφη του στο MotoGP στο Le Mans, μετα την ακτινογραφια που έδειξε οτι είναι 100% υγιης και ασφαλης. Η παρουσια του στις δοκιμες και στις εκκινησεις θα δωσει νεο ενδιαφερον στο πρωταθλημα, που φαινεται να πλατιάζει λογω των απουσιων, σε σημειο που ο Μπανιάϊα ίσως το χασει φετος επειδη θα βαρεθει να μαζευει βαθμους χωρις αντιπαλο!
Εννοειται οτι δεν του «χαρισαν» την ποινη (γι’ αυτο και τα εισαγωγικα στον τίτλο) , αλλά την ακυρωσαν, μονο που το αποτελεσμα ειναι ίδιο: Εκανε τον εμβολισμο στο Πορτιμαο μετα απο το λαθος του (εξ αιτιας παρατολμης κινησης που σωστα ερμηνευτηκε σαν ανευθυνη οδηγηση), δεχτηκε ποινη διπλου Long Lap που ο ιδιος θεωρησε σωστη και αποδεχτηκε, αλλά εξ’ αιτιας του ερασιτεχνισμου της F.I.M. δεν θα την εκτελεσει ποτε, άρα ουσιαστικα δεν τιμωρηθηκε!
Καθόλου δεν μας ενδιαφερει για το ποιος τιμωρειται. Εαν οι αγωνοδικες επιβαλλουν ποινη, θα πρέπει ο –όποιος- οδηγος να την εκτελεσει. Τερμα! Ολες οι ανοησιες που ακουγονται γυρω απο την κριση των αγωνοδικων, πρεπει να σταματησουν άμεσα, και οι αρμοδιοι (δηλαδη η Dorna και η IRTA που ειναι επαγγελματιες) πρεπει να επιβαλλουν στην F.I.M. (που ειναι ερασιτεχνες) να ψαξει και να διορθωσει τους κανονισμους της ωστε να μην γινονται λαθη και παρερμηνειες βασει των οποιων οι οδηγοι και οι ομαδες τους με νομικιστικα κολπα μπορουν να αποφυγουν την εκτελεση των ποινων που τους εχουν επιβληθει.
Οι αγωνοδικες (που ΔΕΝ ειναι αλανθαστοι) δεν «τιμωρουν» απο προθεση ή υπερβολικη αυστηροτητα, αλλά μεσω των ποινων προσπαθουν να περιορισουν και να ελεγξουν την επιθετικοτητα των αναβατων, που σαν αποτελεσμα ειναι πιθανον να προκαλεσει τραυματισμους η και θανατους. Στον προσφατο αγωνα του WSBK στην Καταλωνια, οι αγωνοδικες διεκοψαν τις δοκιμες της μικρης κατηγοριας WSS300 (οπου συμμετεχει, με αυξανομενη επιτυχία και σταθερη άνοδο, ο δικος μας Γ. Περιστεράς), επειδη οι αναβατες της κορυφης οδηγουσαν επικινδυνα. Τα παγκοσμια πρωταθληματα μοτοσυκλετας δεν θελουν τραυματισμους και θανατους, και οι αγωνοδικες προσπαθουν να συμβιβασουν το θεαμα που δινουν οι μαχες, με τον περιορισμο της άκρατης και επαναλαμβανομενης επιθετικοτητας.
Αντιρρησεις στις αποφασεις των αγωνοδικων, φερνουν, φυσικά, οι αναβατες που δεχονται τις ποινές. Χαρακτηριζουν τα λαθη τους σαν αγωνιστικα συμβαντα, και ποτε δεν παραδεχονται οτι έκαναν κατι που αξιζει ποινης. Ο μονος που το δεχτηκε φετος, ηταν ο Μαρκ Μαρκεθ στο Πορτιμαο, μονο που αυτος τελικα δεν θα εκτελεσει την ποινη του!!!
Τι συνεβη; Πολυ απλά, στο Πορτιμαο αποδέχτηκε και υπεγραψε την ποινη, που ανεφερε σαφως και γραπτως οτι το διπλο Long Lap θα εκτελεστει στον επομενο αγωνα της Αργεντινης. Αλλα οταν ανακοινωθηκε οτι τελικα δεν θα συμμετασχει στην Αργεντινη λογω τραυματισμου, οι αγωνοδικες ΑΛΛΑΞΑΝ την απόφασή τους, και δυο μερες μετα, την έγραψαν και παλι αλλαζοντας την διατυπωση σε «στον επομενο αγωνα που θα παρει εκκινηση». Φυσικα, το σφαλμα τους δεν περασε έτσι, γιατι η Honda Repsol το εκμεταλλευτηκε κανοντας έφεση, και η έφεση πηγε στο Δικαστηριο Εφεσεων της F.I.M. Οι ερασιτεχνισμοι συνεχιστηκαν, γιατι το Δικαστηριο φανηκε οτι περιμενε να δει την εξελιξη της υγειας του Μαρκεθ, και δεν εξεδωσε αποφαση αλλά «ανέστειλε» (παγωσε) την ποινη ΜΕΧΡΙ να εκδωσει την αποφασή του !!! Και τελικά μολις χτες ανακοινωσαν οτι η ποινη του Μαρκ Μαρκέθ ΑΚΥΡΩΝΕΤΑΙ, αιτιολογωντας την αποφαση αυτη με το πιο κωμικο σκεπτικο που θα μπορουσε να γινει: «Εφ’ ΄οσον ο Μαρκ Μαρκεθ δεν συμμετειχε στην Αργνεντινη, είναι σαν να εκτελεσε την ποινη του» (εννοωντας οτι «τιμωρηθηκε αρκετα»), έγραψαν οι αξιοτιμοι Δικαστες!
Στο μεταξυ βεβαια, κουβεντα να γινεται και υλικο για τους δημοσιογραφους να υπαρχει εναμιση μηνα τωρα, ενω η F.I.M. διορθωσε τον κανονισμο, που τωρα αναφερει οτι «οι ποινες που επιβαλλονται θα εκτελεστουν στον επομενο αγωνα ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΕΙ ο αναβατης». Οι πιο σωστοι παραγοντες του χωρου (οπως ο πρωην Τημ μανατζερ Λιβιο Σουπο ας πουμε) έκριναν οτι κακως έκανε την έφεση η Honda Repsol, γιατι παρα το οτι τυπικα είχε δικιο, αυτο που μενει στον κοσμο είναι οτι γινεται προσπαθεια να μην τιμωρηθει ο αναβατης της, κατι που δεν κανει καλο στο προφιλ του.
Αδικο έχει ο έμπειρος αλλά άνεργος (μετα την αποχωρηση της Suzuki) μανατζερ; Οπως εξελιχθηκαν τα πραγματα για τον Μαρκ Μαρκέθ, λογω του ευαισθητου τραυματισμου του, με μια απουσια τεσσαρων αγωνων και μολις 7 βαθμους, ο φετεινος τιτλος έχει πεταξει και μενει η παρουσια του, οι καλες εμφανισεις, και η προετοιμασια για το μελλον, οταν και οι τεχνικες ισορροπιες πιθανον να ειναι πιο ευνοϊκες. Ετσι, η εκτελεση του διπλου Long Lap στον αγωνα της επανεμφάνισής του που θα ειναι στο Λε Μαν αυτη την εβδομαδα (που οπωσδηποτε θα επηρέαζε τη θεση του στην καταταξη), δεν θα του έκανε και μεγαλη ζημια στη βαθμολογια ενω θα βελτιωνε την ΕΙΚΟΝΑ του, που αποτελει, κατα την άποψή μας, το μεγαλυτερο «προβλημα» στην προσπάθειά του να ανεβει θεσεις στο κλειστο club της Ιστοριας, οπου δεν μετρουν μονο οι τιτλοι και το ζυγισμα του ταλεντου.
Κατα τα άλλα, οι ακτινογραφιες της Τριτης έδειξαν οτι το καταγμα στο 1ο μεταταρσιο στη βαση του δεξιου αντιχειρα έχει αποκατασταθει 100% με φυσικο τροπο, και μπορει αφοβα να συμμετασχει σε δοκιμες και αγωνα στο Λε Μαν. Απων συνεχιζει να ειναι ο μεγαλος άτυχος Μπαστιανινι, αλλά και ο Ολιβεϊρα που τραυματιστηκε απο τον εμβολισμο του Κουαρταράρο στην Ισπανια. Οι τρεις αυτες περιπτωσεις, δειχνουν οτι «κατι» δεν λειτουργει σωστα στην επιβολη των ποινων: Ο Μαρινι που στον πρωτο αγωνα έθεσε εκτος μαχης (και εκτος πρωταθληματος, για πεντε x2 αγωνες!) τον εργοστασιακο αναβατη της Ducati και εκ των «φαβορι» για διακριση φετος Ενεα Μπαστιανινι, ΔΕΝ τιμωρηθηκε, γιατι η υπεραισιοδοξη προσπάθειά του να εκμεταλλευτει τον χωρο για να περασει, θεωρηθηκε αγωνιστικο συμβαν. Ο Μαρκέθ που εμβολισε και τραυματισε τον Ολιβεϊρα δεχτηκε ποινη ΔΥΟ Long Laps, αλλά λογω των λαθων της F.I.M.η ποινη του ΑΚΥΡΩΘΗΚΕ (δηλαδη, φαινεται σαν να του “χαριστηκε” επειδη τραυματιστηκε και ο ίδιος, μονο που δεν παει καθόλου έτσι!!!). Και τέλος ο Κουαρταράρο που επισης έβγαλε εκτός δυο αναβατες (με τραυματισμο του άτυχου Ολιβέϊρα και εδω, αλλά απο την πτωση και οχι απο το χτυπημα), δεχτηκε ποινη ενος Long Lap, που το εκτελεσε κανονικα στην επανεκκινηση του αγωνα.
Παμε τωρα στη Γαλλια, με ελπιδες για καλο καιρο και καλο θεαμα, και ας μην ξεχναμε οτι οσο πιο πολλοι αναβατες βρίσκονται σε εκκίνηση ΚΑΙ σε τερματισμο, τοσο καλυτερα για το Σπορ που αγαπαμε. Δ.Π.