MOTOGP, INDIA, SPRINT: Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ
Να λοιπον, που μια στις τόσες ερχεται η ευκαιρία να δουμε τις πραγματικες ικανοτητες και δυνατοτητες των αναβατων, σε καινουργιες και εντελως αγνωστες πιστες, όπου το ταλεντο αλλά και οι «ειδικες» ικανοτητες καθε οδηγου μπορει, την πρωτη φορα τουλαχιστον, να καλυψουν τις οποιες και οσες διαφορες των μοτοσυκλετων. Η εντελως καινουργια πιστα μπορει επισης να αποκαλυψει την ικανοτητα των ομαδων να προσαρμοζονται: Αλλες φτανουν πιο γρηγορα στο καλό, και μετα στο ιδανικο, set up και άλλες αργουν περισσοτερο, αλλά τελικα ολοι βρισκουν τα πατηματα που πρέπει, γι’ αυτο και ανεξαρτητα απο τις αρχικες «εκπληξεις», σταδιακα «η τάξη» αποκαθισταται. Τελος, οι αγνωστες πιστες δινουν ενα αρχικο πλεονεκτημα στους οδηγους που εχουν την δυνατοτητα πιο γρηγορης προσαρμογης. Υπαρχουν αυτοι που αμεσως πηγαινουν γρηγορα (σιγουρα κατω απο τους χρονους που θα ερθουν στη συνεχεια), υπαρχουν και οι άλλοι που προσεγγιζουν πιο «προσεκτικα» το αγνωστο και θελουν να ειναι πιο σιγουροι πριν αρχισουν να εξερευνουν και να πλησιαζουν τα ορια.
Αυτο που δεν αλλαζει ευκολα oυτε συχνα, ειναι η αποδοση των κορυφαιων συνδυασμων, δηλαδη των αναβατων που στη συγκεκριμενη περιοδο ειναι οι πιο γρηγοροι, οι πιο φορμαρισμενοι και εχουν τις (κατα γενικη ομολογία) καλυτερες μοτοσυκλετες. Ετσι, στις δοκιμες και στο Q2 η πρωτη τριαδα της προσωρινης βαθμολογίας του πρωταθληματος γεμισε την πρωτη σειρα εκκινησης, με τον Μπεζεκι να παιρνει την «ιστορικη» πρωτη pole position της νεας (για το MotoGP ) πιστας, και τους Μαρτιν και Μπανιάϊα να ακολουθουν. Τεταρτος ήταν ο Μαρινι, και η φαινομενικη «έκπληξη» ήταν το οτι στην δεύτερη σειρα συμπληρωσαν οι δυο Hοnda Repsol με τον Μιρ πεμπτο και τον Μαρκ Μαρκέθ έκτο.
Η «έκπληξη» ήταν οτι οι δυο Honda βρεθηκαν για πρωτη φορα φετος να εκκινουν μπροστα απο ολα τα ΚΤΜ, ολα τα Aprilia, τα δυο Yamaha και δυο δυνατα Ducati, οπως του Ζαρκο και του Αλεξ Μαρκέθ (ο οποιος έπεσε στο Q1 εχοντας ήδη περασει δευτερος στο Q2, και με καταγμα δυο πλευρων επιστρεφει Ευρωπη για να επανελθει στην Ινδονησια -χανει και την Ιαπωνια). Και το «φαινομενικη» πηγαινει σε αυτο που γραψαμε στην αρχη: Στην πρωτη επαφη με μια καινουργια πιστα οι διαφορες μειωνονται, και βεβαια μιλαμε για Μαρκ Μαρκέθ και Μιρ, αναβατες με μεγαλο και σιγουρο ταλεντο (αντίστοιχα) αλλά και πολλα προβληματα.
Ακομα μία τρανταχτη αποδειξη της μειωσης των διαφορών λογω νεας πιστας ειχαμε στην περιπτωση του Φαμπιο Κουαρταραρο, ενος παγκοσμιου πρωταθλητη και μεγαλου ταλεντου που βρισκεται προσωρινως «στον παγο» λογω μοτοσυκλετας: Ο Κουαρταραρο δηλωσε πριν τις δοκιμες οτι η πιστα της Buddh με το μηκος των 5.200 μετρων αλλά και τις πολλες ευθειες, με την κύρια να ειναι η μεγαλυτερη του πρωταθληματος στα 1200 μετρα, θα επιβαρυνει τους χρονους της Yamaha του, και μονο στις ευθειες, θα χανει πανω απο τρια δεκατα του δευτερολεπτου στον γυρο! Ομως, εκανε λαθος, και γιατι η πιστα εχει αρκετες ρεουσες στροφες που ταιριαζουν στην Μ1, και γιατι δεν …μετρησε σωστα το ταλεντο του. Ετσι μπηκε ευκολα στο Q2, ειχε καλη θεση εκκινησης και επισης καλο τερματισμο στο Sprint, σιγουρα πανω απο τις δικες του αρχικες, αρνητικες, δηλωσεις.
Τελος, ο Μαρκ Μαρκεθ που (οπως αναμενοταν) εδειξε αμεση προσαρμογη, επισης μπηκε στο Q2 μαζι με τον Μιρ και εφυγαν απο τη δευτερη σειρα εκκινησης, αλλά και αυτος εκανε «αρνητικες» δηλωσεις για την τελικη θεση στον αγωνα, την οποια προσδιορισε ως «δεκαδα». Ειπε δηλαδη, οτι ναι μεν στην αρχη πηγαινουν καλα λογω αγνωστης πιστας, αλλά η θεση τους στον αγωνα ειναι η δεκαδα. (Θα το δουμε σημερα. Για το Sprint παντως, επεσε έξω).
SPRINT RACE
Στην εκκινηση υπηρξαν δυο διπλες πτωσεις, όχι χωρις τίμημα για την συνεχεια: Ο Μαρινι μπηκε με περισσοτερα χιλιομετρα στην πολυ αργη πρωτη στροφη, και παρα το απελπισμενο φρεναρισμα χτυπησε τον Μπεζεκι και επεσαν και οι δυο. Ο Μπεζεκι συνεχισε, αλλά δυστυχως ο Μαρινι υπεστη καταγμα κλειδας και επισης παιρνει το δρομο για την Ευρωπη, με αγνωστη ημερομηνια επιστροφης. Στον πρωτο αγωνα της χρονιας, και παλι μετα την εκκινηση, ειχε “θερίσει” τον Μπαστιανινι ο οποιος εσπασε την κλείδα του, καταστρεφοντας την χρονια του αλλά και τα πλανα της Ducati (ο Μπαστιανινι ειναι εκτος με τραυματισμο και διπλη εγχείρηση σε χερι και αστραγαλο απο την Βαρκελωνη). Εκεινη η φαση ειχε χαρακτηριστει σαν «αγωνιστικο συμβαν» και δεν υπηρξε ποινη στον Μαρινι. Τωρα, σε μια παρομοια φαση (οχι σε στροφη αλλά σε φρενα για είσοδο) παλι με υπευθυνο τον Μαρινι, ο συμπαθης αδελφος, και τραυματιστηκε και δεχτηκε ποινη long lap που θα εκτελεσει οταν με το καλο επιστρεψει. Ακριβως πισω τους, επεσαν οι Μπραντλ και Πολ Εσπαργκαρο, με αποτελεσμα να εγκαταλειψουν και οι δυο.
Μπροστα ο Μαρτιν εδειξε εξ’ αρχης οτι δεν θα εχει αντιπαλο. Ο Μπανιάϊα ακολουθουσε, και στην τριτη θεση ειχαν ανεβει οι Μαρκ Μαρκεθ και Μιρ με την πιεση του Μπιντερ, ενω πολυ καλα πηγαινε ο Κουαρταράρο. Ο Μιρ πιεζε τον Μαρκέθ, μεχρι που επεσε (μονος του), και πλεον ο συντομος αγωνας εξελιχθηκε συμβατικα, με κανεναν να μην θελει να ρισκαρει, τον Μπανιάϊα να μειωνει την απωλεια βαθμων με την σιγουρη δευτερη θεση, τον Μαρκέθ να παιρνει ένα βαθρο μετα απο καιρο, τον Μπιντερ για μια ακομη φορα να ειναι το καλυτερο ΚΤΜ και τις Αprilia να μην βρισκουν ρυθμο (επεσε και ο, εκενυρισμενος απο λαθη της ομαδας στις δοκιμες, Α. Εσπαργκαρό).
Ο αναβατης της ημερας, περαν του νικητη βεβαιως, ήταν ο Μαρκο Μπεζεκι, που απο τελευταίος ανεβηκε πέμπτος σαν αερας που περναει αναμεσα απο κολωνες! Eτσι περασε 10 τουλαχιστον οδηγους, εκθέτοντάς τους, σε διαστημα μολις 8 γυρων (οχι ακριβως σαν να ήταν σταματημενοι, αλλά σχεδον σαν να ειχαν Moto2) για να φτασει στον τελευταιο γύρο πισω απο τον Κουσρταράρο, να τον περασει με το απιστευτο γκαζι του στην ευθεία και να του δωσει σχεδον 1’’ μεσα σε μερικες στροφες, μεχρι τη σημαια. Τρομερος ρυθμός, μεγαλη κουρσα!
Ο αγωνας των 25 γυρων σε λιγες ωρες θα επιβεβαιωσει εν μερει τα περι νεας πιστας που είπαμε, αλλά οι διαφορες θα συνεχισουν να μειωνονται. Η ευχη ολων, να ειναι στεγνος, γιατι η βροχη καταστρεφει το θεαμα, αυξανοντας μεν την αγωνια και το ενδιαφερον, αλλά και το ρισκο. Και τους θελουμε ολους στις εκκινησεις, οχι τους μισους στο νοσοκομειο ή στην αναρρωση (κατα εκει πηγαινει το πραγμα). Δ.Π.
AΠOTELEΣMATA SPRINT
1 12 89 Jorge MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI 19’18.836 171.2
2 9 1 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 19’20.225 170.9 1.389
3 7 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team HONDA 19’21.241 170.8 2.405
4 6 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 19’21.740 170.7 2.904
5 5 72 Marco BEZZECCHI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 19’22.102 170.7 3.266
6 4 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 19’23.163 170.5 4.327
7 3 43 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM 19’26.008 170.1 7.172
8 2 12 Maverick VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA 19’27.634 169.9 8.798
9 1 25 Raul FERNANDEZ SPA CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 19’29.366 169.6 10.530
10 49 Fabio DI GIANNANTONIO ITA Gresini Racing MotoGP DUCATI 19’29.662 169.6 10.826
11 37 Augusto FERNANDEZ SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 19’30.292 169.5 11.456
12 88 Miguel OLIVEIRA POR CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 19’34.251 168.9 15.415
13 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU HONDA 19’36.273 168.6 17.437
14 51 Michele PIRRO ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 19’42.550 167.7 23.714
15 21 Franco MORBIDELLI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 19’55.304 165.9 36.468
ΔΕΝ ΤΕΡΜΑΤΙΣΑΝ
41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA 12’29.194 168.5 4 laps
5 Johann ZARCO FRA Prima Pramac Racing DUCATI 10’56.750 164.7 5 laps
36 Joan MIR SPA Repsol Honda Team HONDA 5’18.622 169.8 8 laps
ΔΕΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΑΝ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΓΥΡΟ
10 Luca MARINI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI
44 Pol ESPARGARO SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM
6 Stefan BRADL GER LCR Honda CASTROL HONDA
ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ Q2 POLE POSITION (ΣEIΡA EKKINHΣHΣ)
1 72 Marco BEZZECCHI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI Q2 1’43.947 6 8 346.1
2 89 Jorge MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI Q2 1’43.990 7 8 0.043 0.043 344.4
3 1 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI Q2 1’44.203 6 7 0.256 0.213 346.1
4 10 Luca MARINI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI Q2 1’44.215 6 8 0.268 0.012 344.4
5 36 Joan MIR SPA Repsol Honda Team HONDA Q2 1’44.454 6 7 0.507 0.239 344.4
6 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team HONDA Q2 1’44.469 6 7 0.522 0.015 344.4
7 5 Johann ZARCO FRA Prima Pramac Racing DUCATI Q2 1’44.515 8 8 0.568 0.046 344.4
8 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA Q2 1’44.724 8 8 0.777 0.209 346.1
9 12 Maverick VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA Q2 1’44.741 3 7 0.794 0.017 344.4
10 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA Q2 1’44.750 6 8 0.803 0.009 341.2
11 25 Raul FERNANDEZ SPA CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA Q2 1’45.194 2 7 1.247 0.444 339.6
12 73 Alex MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI Q1 1’44.519 6 6 (*) 0.109 342.8
13 49 Fabio DI GIANNANTONIO ITA Gresini Racing MotoGP DUCATI Q1 1’44.529 7 8 (*) 0.119 0.010 339.6
14 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM Q1 1’44.651 6 7 (*) 0.241 0.122 344.4
15 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU HONDA Q1 1’44.735 6 8 (*) 0.325 0.084 344.4
16 43 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM Q1 1’45.030 6 7 (*) 0.620 0.295 342.8
17 21 Franco MORBIDELLI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA Q1 1’45.037 3 7 (*) 0.627 0.007 341.2
18 37 Augusto FERNANDEZ SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM Q1 1’45.066 6 7 (*) 0.656 0.029 342.8
19 88 Miguel OLIVEIRA POR CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA Q1 1’45.375 3 7 (*) 0.965 0.309 346.1
20 44 Pol ESPARGARO SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM Q1 1’45.452 3 7 (*) 1.042 0.077 342.8
21 6 Stefan BRADL GER LCR Honda CASTROL HONDA Q1 1’45.517 6 8 (*) 1.107 0.065 342.8
22 51 Michele PIRRO ITA Ducati Lenovo Team DUCATI Q1 1’46.147 6 8 (*) 1.737 0.630 341.2