Για να δούμε λοιπόν: Μια Ducati ΔΙΕΛΥΣΕ το ρεκόρ πιστας, και άλλες δύο Ducati (σύνολο τρείς) βρίσκονται στις δυο πρώτες σειρές εκκίνησης, δηλαδή το 50% των πρώτων! Προσθέστε και «άλλη μισή» Ducati στην πέμπτη θέση (εκεί βρίσκεται ο Μαρκ Μαρκέθ με την Honda, αλλά αν δεν είχε ακολουθήσει τον Μίλλερ στο FP3 και τον Μπανιάϊα στο Q2, το πιθανότερο είναι ότι θα είχε παραμείνει εκτός δωδεκάδας).
Δύναμη τα Ducati στη Jerez. Και αυτό συμβαίνει επειδή η πίστα (που δεν είναι καθόλου εύκολη, και γεμάτη «παγίδες») αναδεικνύει κι άλλα χαρακτηριστικά τους, εκτός απο την ισχύ που είναι δεδομένη, και την τελική (που στα 300 max. δεν δίνει ιδιαίτερη υπεροχή έναντι των άλλων που φτάνουν τα 293-295). Αλλά είναι η εξαιρετική σταθερότητα στις μεγάλες κλίσεις και η εμπιστοσυνη στον εμπρός τροχό, που επιτρέπουν στους οδηγους τους να πηγαίνουν συνεχως οριακά στις συντριπτικα περισσότερες στροφές της πίστας, και συγκεκριμένα στις 1, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11 και 12. Προσθέστε σε αυτά την ευστάθεια στα φρένα και την «εκτόξευση», λόγω μοτέρ, σε κάθε άνοιγμα, και γινεται αντιληπτό το γιατί οι Ducati έχουν πλεονέκτημα: Κινουνται γρήγορα χωρίς «ρίσκα». Οι οδηγοι τους το ξέρουν. Και οι άλλοι οδηγοί επίσης το ξέρουν.
Το να έχεις «την καλύτερη» σου δίνει αυτοπεποίθηση, που την είδαμε πέρυσι να μετουσιώνεται σε διπλό βάθρο με τη νίκη του Μιλλερ και την δεύτερη θέση του Μπανιάϊα, την βλέπουμε και (μέχρι στιγμής) φέτος με το νέο ρεκόρ του Πέκο, που, παρακαλούμε, είναι σχεδόν μισό δευτερόλεπτο ταχύτερο απο τον χρόνο του «σπεσιαλίστα»της Jerez Κουαρταραρό, ο οποιος είχε τέσσερις σερί pole positions αλλά σήμερα περιοριστηκε στην δεύτερη θέση (προφανώς και θεωρείται εκ των φαβορί για νίκη, όπως και οι δύο εργοστασιακοί οδηγοι της Ducati, αλλά όχι όπως ο (για μια ακομη φορά «εκρηκτικός») Α. Εσπαργκαρό, τρίτος με την Aprilia), ή ο έκτος Ζαρκό.
Οι δοκιμές της Παρασκευής ήταν μια περίοδος που πρέπει να αφήσει πίσω του όσο πιο γρήγορα μπορεί ο Μαρκ Μαρκέθ, γιατί στην FP2 η συμπεριφορά του ήταν, το λιγότερο «παράξενη», καθως σε δυο περιπτώσεις βρέθηκε πανω στη γραμμή συναθλητών του, την μία έχοντας ολοκληρώσει τον γρήγορο γύρο του και πηγαίνοντας για τα πιτς και την δεύτερη μάλλον περιμένοντας κάποιον γρήγορο να ακολουθήσει. Στη συνέχεια, έπεσε απο μπροστινό σε μια δεξιά στροφή χωρίς να αφήσει την μοτοσυκλέτα, την σήκωσε, συνέχισε ούτε γρήγορα ούτε αργά, και ξανάπεσε (εκτός γραμμής) τρείς στροφές πιο κάτω. Αυτη τη φορα η μοτοσυκλέτα έπαθε ζημιά (οι πτώσεις ήταν σχετικά αργές), και επέστρεψε στα πιτς με το σκούτερ του Πεντρόθα (τους είδαμε ξανά μαζί!).
Στην FP3 του Σαββάτου ο Μαρκέθ δεν βελτίωνε τον χρόνο του, έχοντας «κολλήσει» στην δεκαπεντάδα. Ωσπου ακολουθώντας τον Μίλλερ, ανέβηκε τέτρτος και περασε στο Q2, ενώ οι Πολ Εσπαργκαρό και Αλεξ Μαρκέθ έπεσαν. Στο Q1 οι ταχύτεροι ήταν οι Ζαρκό και Μπεζέκι, αφήνοντας εκτός τους Π. Εσπαργκαρό, Α. Ρινς, Μπραντ Μπιντερ, Φ. Μορμπιντέλλι και Μ. Ολιβέϊρα. Και στο Q2 ο Μαρκέθ ακολουθησε τον Μπανιάϊα (που «πέταγε» κυριολεκτικά), καταφέρνοντας να εκκινήσει απο την δεύτερη σειρά, και να γίνει, θεωρητικά, ένα εκ των φαβορί, αν κάνει καλή εκκινηση. (Βέβαια το συγκεκριμένο διήμερο δεν έχει δείξει να μπορεί να ακολουθήσει τους Μπανιάϊα και Κουαρταραρό, αλλά δεν ξεχνάμε ΠΟΤΕ το ποιός είναι).
Αυτό που δείχνει ο Μαρκ Μαρκέθ, είναι «ψυχολογικός φόβος και προσπαθεια αποφυγής της πτώσης». Οπως καταλαβαίνουν όσοι αγωνιζόμενοι μοτοσυκλέτας διαβάζουν αυτό το κείμενο, αν «προσπαθείς να μην πέσεις» (δεν «φοβάσαι» με την έννοια του φόβου, αλλά των συνεπειών), τότε είναι αδύνατον να πας γρήγορα, δεν είσαι ο εαυτός σου, και αν προσπαθήσεις, πέφτεις οπωσδήποτε χωρίς να κάνεις καν αξιόλογο χρόνο. Αν υποθέσουμε ότι και η μοτοσυκλέτα δεν εμπνέει εμπιστοσύνη στο εμπρός της τμήμα, τότε τα αποτελέσματα στο time attack δεν μπορεί παρά να είναι αρνητικά.
Αλλο όμως ο αγωνας, και ο ρυθμός του (τον οποίο έδειξε ότι έχει και ο Κουαρταραρό). Ετσι, η εκκίνηση θα κρίνει πολλά αύριο και παρ΄ότι απο τις εμπρός σειρές λείπουν οι ταχύτατοι Μαρτίν και Μπαστιανίνι (και αυτοί προβληματίστηκαν με πτώσεις), το παιχνίδι θα παιχτεί στον ρυθμό που θα πιάσει και θα κρατήσει ο πρωτοπόρος. Aν είναι ο Α. Εσπαργκαρό, δ΄ύσκολα θα ξεφύγει. Αν είναι ο Μπανιάϊα, έχει δείξει ότι μπορεί και να «εξαφανιστεί», όπως μπορεί και να μπερδευτεί με τους πίσω αν αργήσει να ξεκινήσει.
Σε κάθε περίπτωση, ο αγώνας αυτός δεν χάνεται (όλοι στις τηλεοράσεις αύριο το μεσημέρι!), και δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι γίνεται μπροστά στο ενθουσιώδες Ισπανικό κοινό! Οι αδελφοί Εσπαργκαρό, οι Μιρ και Ρινς, οι αδελφοί Μαρκέθ, ο Βινιάλες, ο Χόρχε Μαρτίν, όλοι «δίνουν εξετάσεις» και είναι βέβαιο ότι θα έχουν ένα πρόσθετο, και ισχυρότατο, κίνητρο.
AΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Q2 (KAI ΣΕΙΡΑ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ)
1 Francesco Bagnaia IT Ducati Lenovo Team Ducati 295 01’36.1700 0.000
2 Fabio Quartararo FR Monster Energy Yamaha MotoGP™ Yamaha 293.4 01’36.6230 0.453 / 0.453
3 Aleix Espargaro ES Aprilia Racing Aprilia 293.4 01’36.9330 0.763 / 0.310
4 Jack Miller AU Ducati Lenovo Team Ducati 298.3 01’37.0490 0.879 / 0.116
5 Marc Marquez ES Repsol Honda Team Honda 295.8 01’37.1450 0.975 / 0.096
6 Johann Zarco FR Pramac Racing Ducati 300 01’37.2200 1.050 / 0.075
7 Takaaki Nakagami JP LCR Honda IDEMITSU Honda 293.4 01’37.2540 1.084 / 0.034
8 Marco Bezzecchi IT Mooney VR46 Racing Team Ducati 295 01’37.2850 1.115 / 0.031
9 Joan Mir ES Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 291.8 01’37.3300 1.160 / 0.045
10 Jorge M Martin ES Pramac Racing Ducati 293.4 01’37.5260 1.356 / 0.196
11 Enea Bastianini IT Gresini Racing MotoGP™ Ducati 297.5 01’37.6180 1.448 / 0.092
12 Maverick Viñales ES Aprilia Racing Aprilia 295 01’37.6750 1.505 / 0.057
13 Pol Espargaro ES Repsol Honda Team Honda 292.6 01’37.1380 0.135 / 0.003
14 Alex Rins ES Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 291.8 01’37.4010 0.398 / 0.263
15 Brad Binder ZA Red Bull KTM Factory Racing KTM 293.4 01’37.5440 0.541 / 0.143
16 Franco Morbidelli IT Monster Energy Yamaha MotoGP™ Yamaha 290.3 01’37.6680 0.665 / 0.124
17 Fabio Di Giannantonio IT Gresini Racing MotoGP™ Ducati 294.2 01’37.8820 0.879 / 0.214
18 Remy Gardner AU Tech3 KTM Factory Racing KTM 290.3 01’37.8890 0.886 / 0.007
19 Luca Marini IT Mooney VR46 Racing Team Ducati 290.3 01’37.9100 0.907 / 0.021
20 Stefan Bradl DE Repsol Honda Team Honda 295 01’37.9370 0.934 / 0.027
21 Miguel Oliveira PT Red Bull KTM Factory Racing KTM 289.5 01’37.9580 0.955 / 0.021
22 Alex Marquez ES LCR Honda Castrol Honda 294.2 01’38.0140 1.011 / 0.056
23 Andrea Dovizioso IT WithU Yamaha RNF MotoGP™ Team Yamaha 289.5 01’38.0640 1.061 / 0.050
24 Lorenzo Savadori IT Aprilia Racing Aprilia 293.4 01’38.2440 1.241 / 0.180
25 Darryn Binder ZA WithU Yamaha RNF MotoGP™ Team Yamaha 290.3 01’38.4050 1.402 / 0.161