ΤΡΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΤΛΟ, ΔΥΟ ΓΙΑ ΝΙΚΗ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΤΟ, ΣΕ ΜΙΑ ΦΑΣΗ ΟΠΟΥ “ΔΕΝ ΦΤΑΙΕΙ ΚΑΝΕΙΣ” (ΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΟΜΩΣ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ;)
Σε μια χρονιά που προβλέπεται εκρηκτική (το λιγότερο!) τρείς αναβάτες (και τρία εργοστάσια) εμφανίζονται σαν φαβορί για τίτλο, ενω δύο απο αυτούς, που μοιράζονται συνήθως τις νίκες, έχουν μεταφέρει τις (μερικές φορές “άγριες” αλλά επι του παρόντος εντός ορίων) μάχες του 2021 στην καινουργια χρονιά.
Πρόκειται για τον Τζοναθαν Ρέϋ, τον απόλυτο θρύλο των Superbike με τους 6 συνεχείς τίτλους και τις 114 νίκες στο WSBK, και τον άνθρωπο που του έσπασε το σερί κάνοντας την Yamaha ευτυχισμένη, τον Τούρκο πρωταθλητή 2021 Τόπρακ Ραζγκατλιόγλου.
Ο Ρέϋ είναι 35 χρονών. Ο Ραζγκατλιόγλου, 25. Σε αυτό το επιπεδο, με τους τρεις αγωνες καθε Σαββατοκύριακο, η εμπερία σύντομα παυει να αποτελεί πλεονέκτημα για τον μεγαλύτερο, γιατί την αποκτά και ο νεώτερος. Ετσι, το ότι ο Ρέϋ συνεχίζει να βρισκεται στην κορυφή, είναι κάτι που οφείλεται στο εξαιρετικό του ταλεντο, και στον χαρακτήρα του. Επίμονος, αρνείται να ηττηθεί, και απομονώνει τον χρόνο, έτσι ώστε εμφανίζεται “συνομήλικος” του επισης ταλαντούχου νεαρού Τούρκου.
Στην παρέα φέτος προστέθηκε ο Μπαουτίστα, που μετά απο μια διετία περιπέτειας με την Honda επέστρεψε στην Ducati, σίγουρα “μετανιωμένος” (αγωνιστικά, όχι οικονομικά) για την απόφαση να την εγκαταλείψει το 2019 (για λόγους συμβολαίου) μετά απο ένα μόλις χρόνο. Και, χάρις στην μάχη των πρωταγωνιστών του Ασσεν (που κατέληξε σε διπλή εγκατάλειψη), βρίσκεται τώρα πρώτος στη βαθμολογία -αν και αυτο δεν σημαινει απολύτως τίποτα στην αρχη του Πρωταθλήματος.
Αλλά έχει ενδιαφέρον το να δούμε και τις μοτοσυκλέτες: Η BMW για παράδειγμα, εχει “βυθίσει” δύο οδηγούς της, που μέχρι πρόσφατα διεκδικούσαν πρωτιά: Ο ένας είναι ο Βαν Ντερ Μαρκ, και ο άλλος ο Σκοτ Ρέντινγκ, που απο υποψήφιος για τίτλο με την Ducati το 2020, τωρα παλεύει για την δεκαπεντάδα. Ομως, ο Ικερ Λεκουόνα, με την δυναμική του MotoGP, έχει δώσει νέα πνοή στη Honda. Τεραστια διαφορά “η πίστα” των Superbike απο την καθημερινότητα των δρόμων λοιπον, και αυτό να το θυμόμαστε κάθε φορά που διαβάζουμε ενθουσιώδη τεστ για την “καλύτερη superbike όλων των εποχών”! Πολλά εξαρτωνται απο τους οδηγούς, σύμφωνοι, αλλά κατά κανόνα οι καλύτεροι οδηγοί παντα προηγούνται γιατί μοιραία φτάνουν να οδηγούν και τις καλύτερες μοτοσυκλέτες (εργοστάσια).
Τώρα, αν ένας Ρέϋ έδωσε 100 νίκες στην Κawasaki, ένα ακομα Ιστορικό ρεκόρ που σημείωσε στο Ασσεν με νίκες στον πρώτο αγώνα και στην Superpole, αυτό μπορει να θεωρηθεί σαν εξαιρεση ή σαν ιδανικό ταίριασμα, αναλογα και με το τι καταφερνει το υπολοιπο grid με την ίδια μοτοσυκλέτα. Το ίδιο ισχύει και για τον Τουρκο με την Yamaha, που τα προηγούμενα χρόνια όχι μόνο δεν πλησίασε ποτέ τον Ιρλανδό με τη ΖΧ-10R, αλλά ήταν μονιμα τρίτη, πίσω απο τα Ducati Panigale (και τα V2 και τα V4), μέχρι να εμφανιστεί ο Ραζγκατλιόγλου και να της φέρει τον πολυπόθητο τίτλο!
Βεβαίως, υπάρχει προοδος και εξέλιξη στα εργοστάσια, και αυτό το βλέπουμε απο τις “πίσω θεσεις”. Ολα τα Ducati μπροστά; Προοδος. Ολα τα BMW πίσω; Υστέρηση. Εμφανίστηκε ένας δυναμιτης που “έσπρωξε” Yamaha και Honda; Αναμονή, να δουμε την εξέλιξη ΚΑΙ των άλλων με τις ίδιες μοτοσυκλέτες.
Ωραίες αυτές οι θεωρητικές αναλύσεις, αλλά στην πράξη στο Ασσεν ήταν τρείς οι πρωταγωνιστές, οι αντίπαλοι Ρέϋ-Τοπρακ, και η “σφήνα” Μπαουτίστα. Με τον Ιρλανδό σε μεγάλα κέφια, αλλά τις αποστάσεις σε μέτρα και τις διαφορές χρόνου σε εκατοστά, η τριάδα πήρε τα δύο πρώτα βάθρα, και στον έκτο γύρο του δεύτερου αγώνα της Κυριακής, ήρθε η στιγμή που “παραμόνευε” εδω και ένα χρόνο: Η διπλή πτωση!
Οπως θα δείτε και στο (ερασιτεχνικό) video που έχει ολοκληρη τη φάση, ο οδηγός της Yamaha προηγείτο, και σε μια δεξιά στροφή άργησε τα φρένα, ανοίχτηκε στο κερμπ, έτσι ώστε ο Ρέϋ που ήταν πίσω του βρήκε την ευκαιρία και μπήκε σωστά απο εσωτερική, ακολουθούμενος απο τον Μπαουτίστα, στην ίδια ακριβως (σωστή) γραμμή). Αλλά ο Ραζγκατλιόγλου επιταχυνε απο αριστερά συγκλίνοντας προς την γραμμή εξόδου, όπου βρέθηκε και ο Ρέϋ (που είχε μεγαλύτερη ταχύτητα ακριβώς επειδή είχε στρίψει σωστά). Ο εμπρός τροχός του Τόπρακ βρηκε τον πίσω της Kawasaki (ή το αντίθετο!), και οι δύο οδηγοί έπεσαν μπροστά ακριβώς στον Μπαουτίστα, που τους απέφυγε και πήρε σχεδόν ανενόχλητος τη νίκη που τον ανέβασε στην πρώτη θέση της βαθμολογίας με 18 βαθμους διαφορά απο τον Ρέϋ και 45 απο τον Ραζγκατλιόγλου.
Αυτά έγιναν στο Ασσεν την Κυριακη του Πάσχα, το γεγονός θεωρήθηκε αγωνιστικό συμβάν, οι δύο πρωταγωνιστές δεν σήκωσαν τους τόνους, και περιμένουμε την συνέχεια! Αλλά, επειδή σε κάθε τι που συμβαίνει υπάρχει μια αλληλουχία γεγονότων που οδηγουν στην κορύφωση, ποιός άραγε εκ των δύο εχει την “μεγαλύτερη ευθύνη”; Ποιός θα μπορουσε να κάνει κάτι που δεν έκανε, ή να μην έχει μια αντίδραση που είχε, ώστε να αποφευχθεί η επαφή; Ο Ρέϋ δεν θα έπρεπε να μπει στον χώρο που του άφησε ο άλλος; Αδιανόητο! Φυσικά και θα το εκμεταλλευόταν. Αλλά ίσως έπρεπε να “κοιτάζει” αριστερά, μήπως τον δει να επιστρέφει στη γραμμή του; Δύσκολο. Και ο Ραζγκατλιόγλου, μήπως δεν έπρεπε να ανοιξει τέρμα και να επιταχυνει, αφου τελικά έμεινε πανω στο κερμπ και δεν βγήκε εκτός πίστας, στην προσπάθεια να διατηρήσει τη θέση του; Φυσικα και έπρεπε να συνεχίσει. Αλλά έπρεπε και να περιμένει ότι κάποιος απο τους δύο που ακολουθουσαν στον τροχό του, θα εκμεταλλευόταν το λάθος του και θα του έπαιρνε τη γραμμή; Ναι, και αυτό θα έπρεπε να το περιμένει.
Είναι σίγουρο ότι φέτος θα δούμε σπουδαίους αγώνες, και φάσεις σαν κι αυτή θα επαναληφθουν (με άγνωστη κατάληξη, γιατί οι οδηγοί, παρά το πείσμα τους, δεν θέλουν καθόλου να πέφτουν και να χάνουν βαθμούς, ρισκάροντας και τραυματισμό). Ας περιοριστουμε λοιπόν στο συμβαν του Ασσεν, και περιμένουμε τις αποψεις σας σχετικά με όλα τα παραπανω!
*ΔΕΙΤΕ ΤΟ VIDEO ΤΗΣ ΠΤΩΣΗΣ ΚΑΙ ΠΕΙΤΕ ΜΑΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΑΣ: https://www.youtube.com/watch?v=IksK_tw2yng
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 1. ALVARO BAUTISTA 109 DUCATI, 2. JONATHAN REA 91 KAWASAKI, 3. TOPRAK RAZGATLIOGLU 64 YAMAHA, 4. ANDREA LOCATELLI 55 YAMAHA, 5. IKER LECUONA 50 HONDA, 6. MICHAEL RUBEN RINALDI 43 DUCATI, 7. AXEL BASSANI 30 DUCATI, 8. XAVI VIERGE 30 HONDA, 9. ALEX LOWES 28 KAWASAKI,10. LORIS BAZ 28 BMW, 11. GARRETT GERLOFF 25 YAMAHA, 12. SCOTT REDDING 19 BMW, 13. PHILIPP OETTL 15 DUCATI, 14. LUCAS MAHIAS 14 KAWASAKI,15. MICHAEL VAN DER MARK 11 BMW, 16. EUGENE LAVERTY 10 BMW, 17. ILLIA MYKHALCHYK 9 BMW, 18. ROBERTO TAMBURINI 9 YAMAHA, 19. CHRISTOPHE PONSSON 8 YAMAHA, 20. LUCA BERNARDI 6 DUCATI,31. LEON HASLAM 3 KAWASAKI, 22. LEANDRO MERCADO 1 HONDA