Ο ΜΠΑΣΤΙΑΝΙΝΙ «ΦΥΛΑΕΙ» ΤΟΝ ΜΠΑΝΙΑΪΑ, ΚΑΙ Ο ΜΑΡΤΙΝ «ΕΡΧΕΤΑΙ»
Τρεις αξιωματικοι ντυμένοι στα κοκκινα (Στρατηγός, ταξίαρχος, συνταγματαρχης) αγωνιουσαν βλεποντας το αουτσάϊντερ να πλησιαζει το φαβορι, μη ξεροντας πως να αντιδρασουν και ευχόμενοι να έπαιρνε μονος του τη σωστή απόφαση ο πεζοναύτης τους.
Ετσι λοιπον, στο box της Ducati στον αγωνα Sprint, ο Λουϊτζι Νταλ’ Ινια, ο Παολο Τσιαμπατι και ο Νταβιντε Νταρντότσι, εβλεπαν τον Μπαστιανινι να πλησιαζει τον τροχο του Μπανιάϊα και προσπαθούσαν να σκεφτουν τι ειχε στο μυαλο του αλλά και τι αραγε να σκεφτοταν και τι να ήθελε το μεγαλο αφεντικο, ο Κλαούντιο Ντομενικαλι, που παρακολουθουσε απο το γραφειο του στην Μπολωνια ( ή μηπως απο την EICMA στο Μιλανο;).
Τελικα αποφασισαν το πιο σωστό, δηλαδη να μην κανουν απολυτως τιποτα, κι έτσι προχωράμε «αναίμακτα» αύριο, στο πεμπτο κεφαλαιο πριν το τελος μιας χρονιας που δεν θα μπορουσες να την πεις και καταπληκτικη, εκτος απο μερικους καλους αγωνες που όντως μας αποζημιωσαν.
Αλλά ας γυρισουμε μιαμιση μερα πισω. Στις δοκιμες της Παρασκευής, οπου ολα εξελιχθηκαν περιπου οπως αναμενοταν. Και αυτο που αναμενοταν ήταν οτι τα Ducati θα ειχαν το πανω χερι, ανεξαρτητα με το ποιος τα οδηγουσε. Γιατί ολοι οσοι οδηγουν Ducati, δηλαδή αυτοί οι οκτώ με τα τεσσερα περσινα και τα τεσσερα φετινα μοντελα, εχουν πλεονέκτημα εναντι των αλλων 16 του grid, και ολοι με την σειρα, αργά ή γρήγορα, εχουν πετυχει καποια διακριση, νικη, βαθρο ή ταχυτερο γυρο.
Ετσι, στις δοκιμες της Παρασκευης εκτος δεκαδας εμειναν μονο δυο Ducati, μαζι με τον Μαρκ Μαρκέθ, τον Μορμπιντέλλι και τον Α. Εσπαργκαρο που λογω καποιου προβληματος στις ρυθμίσεις που σταθηκε αδυνατον να βρεθεί και να διορθωθεί, επεσε οχι λιγοτερες απο τεσσερις φορες.
Οταν ήρθε το Σαββατο, στο Q1 ανεβηκαν στις δυο πρωτες θεσεις τα δυο εναπομειναντα Ducati των Τζιαναντονιο και Μπαστιανίνι, ενω ο Μαρκ Μαρκεθ επαιξε ενα μαλλον γελοιο κρυφτο «εσυ πρωτος, οχι εσυ πρωτος» με τον Μορμπιντέλλι, και μετα επιχειρησε να στριψει με χιλιομετρα και κλιση που δεν στριβονταν στην στροφη 4, και έπεσε μενοντας δεκατος, και εικοστός στην εκκινηση, μια απο τις χειροτερες θεσεις στην καρριερα του.
Στο Q2 το ευχαριστο ήταν η επανοδος σε φορμα του Μπαστιανινι που εγραψε τον τριτο χρονο και θα εκκινουσε απο την πρωτη σειρα, ενω ο Μαρτιν τοποθετηθηκε απο την αρχη στην κορυφη με τον πρωτο χρονο, ομως στην τελικη του προσπαθεια επεσε με τον ιδιο τροπο με τον Μαρκ Μαρκεθ, δηλαδη υπερβολικη κλιση μεσα στη στροφη. Η pole position πηγε στον Μπανιάϊα με λιγοτερο απο ενα δεκατο διαφορα, ενω η δευτερη σειρα ειναι επισης γεματη Ducati, με τους Αλεξ Μαρκέθ, Λουκα Μαρινι και Μαρκο Μπετζέκι.
Το πρωτο ΚΤΜ ήταν του Μπιντερ στην τριτη σειρα, διπλα στον Κουαρταράρο και στον Βινιαλες, με τον Μιλλερ μια σειρα πιο πισω. Η πολυδιαφημισμενη συμμετοχη wild card του Αλβαρο Μπαουτίστα με μια εργοστασιακη Ducati πηγε οπως αναμενοταν, δηλαδη στο τέλος, μια θεση μπροστα απο τον Λεκουονα, που και αυτος ήρθε απο το WSBK να αντικαταστησει για έναν ακομα αγωνα τον Ρινς (δεν γινεται καλα με τιποτα το ποδι του. Να δουμε αν αυτο οφειλεται στο οτι δεν θελει να ρισκαρει να οδηγησει Honda πριν ληξει το συμβόλαιό του, για να παει φρεσκος στην Yamaha).
ΑΓΩΝΑΣ SPRINT (10 ΓΥΡΟΙ)
Με θερμοκρασια περιβαλλοντος 33 βαθμων Κελσιου και ασφαλτου 55, και την υγρασια στο 65%, οι 10 γυροι του Sprint προβλεπονταν κουραστικοι αλλα εφικτοι (η δυσκολια θα ειναι στους 20 γυρους του αγωνα της Κυριακης). Στην εκκινηση ο Μπανιάϊα έφυγε πολυ καλα και τεθηκε επικεφαλης, με τον Μαρκέθ (τον Αλεξ, έτσι;!) να περναει τον Μπαστιανινι και να τον καταδιωκει, ενω ο Μαρτιν ηταν τεταρτος. Στον δευτερο γυρο προσπαθησε να περασει αλλά ανοιχτηκε και τον περασαν οι Μαρτιν και Μπαστιανινι. Αλλα ο Α. Μαρκέθ ήταν πολυ δυνατος (ειναι αυτο που λεμε οτι οι πιστες ταιριαζουν ή δεν ταιριαζουν στους αναβατες, γι’ αυτο και έχουν μεγαλες μεταπτωσεις απο αγώνα σε αγωνα, και μονο οι κορυφαιοι πανε παντου για βαθρο) και περασε τριτος, πιεζοντας τον Μαρτιν, ανεβαινοντας δευτερος και ξεφευγοντας, στην καταδίωξη του Μπανιάϊα. Στο μεταξυ, ο Μαρκ Μαρκεθ ειχε μια ελαφρια πτωση και συνεχισε στις τελευταιες θεσεις (ήταν η 27η πτωση του φετος!) και ο Κουαρταράρο ξεκινησε με κατεβασμενο το συστημα της αναρτησης, ακουμπησε με τον Μαρινι, ανοιχτηκε για να μην χτυπησει με τον Μαρκ Μαρκεθ και βρεθηκε 18ος, απο οπου θα καταφερνε να ανεβει μολις στην 16η θεση στον τερματισμο.
Μπροστα, στη μεση του αγωνα ο Α. Μαρκεθ περασε τον Μπανιάϊα και ξεφυγε σχεδον αμεσως, ενω ο παγκοσμιος πρωταθλητής εχασε τη δευτερη θεση απο τον Μαρτιν, και αρχισε να κινδυνευει απο τον Μπαστιανινι που ειχε κερδισει την μαχη του με τους αναβατες της ΚΤΜ Μιλλερ και Μπιντερ. Οι δυο τελευταίοι γυροι ήταν πραγματικα «προβληματικοι» και «αγωνιώδεις» για τους ανθρωπους της Ducati, γιατι ο Μπαστιανινι φαινοταν (και ηταν) ταχυτερος απο τον Μπανιαϊα, μονο που αποφασισε να ΜΗΝ περασει (και αυτο δεν ηταν οδηγια, team order) αλλά μια σωστή, συναδελφικη, ομαδικη αποφαση, καθως ο Μπιντερ ειχε πλησιασει και απειλουσε.
Στον τερματισμο ο Αλεξ Μαρκεθ πηρε με ανεση την δευτερη φετινη του νικη σε Sprint, o Mαρτίν ήταν δευτερος και ο Μπανιάϊα τριτος, μειώνοντας την απωλεια βαθμων σε μονο 2 (η διαφορα απο 13 επεσε στους 11 βαθμους) κατι που οφειλει αποκλειστικα στον Μπαστιανινι που δεν τον περασε και τον προφυλαξε απο τον Μπιντερ (τελικα κρατησε οριακα την τεταρτη θεση απο τον αναβατη της ΚΤΜ).
Ο αγωνας της Κυριακής προβλεπεται ενδιαφερων, γιατι το πιθανοτερο ειναι οτι θα εχουμε διαφορετικο βαθρο απο το συνηθισμενο. Η Σεπανγκ ειναι μια πιστα που το λαθος γινεται εύκολα, και αν ξεφυγουν απο την αρχη αναβατες σαν τους Α. Μαρκεθ, Μπιντερ, Μαρινι, Μπαστιανινι, Μιλλερ κτλ., δεν ειναι καθολου σιγουρο οτι θα τους ακολουθησουν οι δυο μονομαχοι του τιτλου, ή αν θα κανουν αγωνα «στρατηγικης» προσπαθώντας να τερματισουν ο ένας μπροστα απο τον άλλον. Γιατι μερικοι βαθμοι διαφορας «μαζευονται» με άλλους δυο (x2) αγωνες να απομενουν, ενω μια εγκαταλειψη θα ειναι καταστροφικη σε αυτο το σημειο. Επισης, αν ο Μαρτιν «φερει» τον τελικο στην Βαλενθια θα εχει περισσοτερες πιθανοτητες μπροστα στους Ισπανους θεατες που θα δημιουργησουν σιγουρα εκρηκτικη ατμοσφαιρα «εντος έδρας». Και αυτο το γνωριζει ο Μπανιάϊα που θελει να φτασει στο τέλος με μια καλη διαφορα. Δηλαδη, και οι δυο θελουν τους βαθμους «του άλλου» και οχι την εγκαταλειψη, ενας συνδυασμος που αποτελει εγγυηση για καλο αγωνα. Δ.Π.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ SPRINT
12 73 Alex MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI 19’58.713 166.4
2 9 89 Jorge MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI 20’00.302 166.2 1.589
3 7 1 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 20’01.747 166.0 3.034
4 6 23 Enea BASTIANINI ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 20’01.955 166.0 3.242
5 5 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 20’02.023 166.0 3.310
6 4 43 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM 20’03.031 165.8 4.318
7 3 72 Marco BEZZECCHI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 20’04.020 165.7 5.307
8 2 5 Johann ZARCO FRA Prima Pramac Racing DUCATI 20’04.214 165.7 5.501
9 1 10 Luca MARINI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 20’05.133 165.5 6.420
10 12 Maverick VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA 20’05.954 165.4 7.241
11 21 Franco MORBIDELLI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 20’07.488 165.2 8.775
12 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA 20’08.708 165.0 9.995
13 49 Fabio DI GIANNANTONIO ITA Gresini Racing MotoGP DUCATI 20’08.780 165.0 10.067
14 37 Augusto FERNANDEZ SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 20’09.356 165.0 10.643
15 44 Pol ESPARGARO SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 20’09.718 164.9 11.005
16 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 20’10.624 164.8 11.911
17 25 Raul FERNANDEZ SPA CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 20’12.304 164.6 13.591
18 88 Miguel OLIVEIRA POR CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 20’13.771 164.4 15.058
19 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU HONDA 20’14.728 164.2 16.015
20 27 Iker LECUONA SPA LCR Honda CASTROL HONDA 20’22.197 163.2 23.484
21 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team HONDA 20’23.643 163.0 24.930
22 19 Alvaro BAUTISTA SPA Aruba.it Racing DUCATI 20’35.214 161.5 36.501
23 36 Joan MIR SPA Repsol Honda Team HONDA 20’39.307 161.0 40.594
AΠΟΤΕΛΕΣMATA Q2 (+Q1)- ΣΕΙΡΑ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ
1 1 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI Q2 1’57.491 7 7 333.3
2 89 Jorge MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI Q2 1’57.549 3 6 0.058 0.058 337.5
3 23 Enea BASTIANINI ITA Ducati Lenovo Team DUCATI Q2 1’57.590 3 4 0.099 0.041 334.3
4 73 Alex MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI Q2 1’57.661 7 7 0.170 0.071 335.4
5 10 Luca MARINI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI Q2 1’57.787 2 4 0.296 0.126 334.3
6 72 Marco BEZZECCHI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI Q2 1’57.805 7 7 0.314 0.018 336.4
7 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM Q2 1’58.050 3 7 0.559 0.245 335.4
8 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA Q2 1’58.080 7 7 0.589 0.030 331.2
9 12 Maverick VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA Q2 1’58.253 7 7 0.762 0.173 335.4
10 43 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM Q2 1’58.468 3 7 0.977 0.215 333.3
11 49 Fabio DI GIANNANTONIO ITA Gresini Racing MotoGP DUCATI Q2 1’59.211 2 5 1.720 0.743 329.2
12 5 Johann ZARCO FRA Prima Pramac Racing DUCATI Q2 2’01.848 2 6 4.357 2.637 334.3
13 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA Q1 1’58.069 5 6 (*) 0.246 333.3
14 37 Augusto FERNANDEZ SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM Q1 1’58.107 5 6 (*) 0.284 0.038 331.2
15 21 Franco MORBIDELLI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA Q1 1’58.321 6 6 (*) 0.498 0.214 331.2
16 36 Joan MIR SPA Repsol Honda Team HONDA Q1 1’58.440 5 7 (*) 0.617 0.119 334.3
17 44 Pol ESPARGARO SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM Q1 1’58.555 2 6 (*) 0.732 0.115 335.4
18 25 Raul FERNANDEZ SPA CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA Q1 1’58.623 6 7 (*) 0.800 0.068 329.2
19 88 Miguel OLIVEIRA POR CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA Q1 1’58.638 6 7 (*) 0.815 0.015 332.3
20 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team HONDA Q1 1’58.717 2 5 (*) 0.894 0.079 335.4
21 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU HONDA Q1 1’58.886 5 7 (*) 1.063 0.169 329.2
22 19 Alvaro BAUTISTA SPA Aruba.it Racing DUCATI Q1 1’59.418 2 5 (*) 1.595 0.532 333.3
23 27 Iker LECUONA SPA LCR Honda CASTROL HONDA Q1 1’59.658 5 7 (*) 1.835 0.240 329.2