ΟΑΚΑ, ΥΠΕΡ-ΕΙΔΙΚΗ WRC: «ΑΥΣΤΗΡΩΣ ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟΝ» (ΓΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ)
Οι καλές προθέσεις κάθε εκδήλωσης δεν είναι σωστό να αμφισβητούνται. Αλλά, για να έχουν αποτέλεσμα πρέπει να οργανώνονται με προσοχή και έμφαση στην ασφάλεια, και κυρίως να υπάρχει μια λογική πίσω απο το γεγονός. Με αυτά σαν βάση λοιπον, πάμε να εξηγήσουμε, και να περιγράψουμε, την εκδήλωση «αγωνιστικής μοτοσυκλετιστικής βολτας» (που εκτάκτως ανήγγειλε η ΑΜΟΤΟΕ) στην υπερ-ειδικη του ΟΑΚΑ, κατοπιν προσκλησης του υφυπουργου Αθλητισμου.
Το Ράλλυ Ακρόπολις (WRC), που ΔΕΝ θα γινόταν αν η σημερινή πολιτική ηγεσία δεν το είχε εγκρίνει, αγκαλιάσει και χρηματοδοτήσει, υπήρξε μια τεράστια επιτυχία σε καθε επιπεδο. Οργανωτικά άψογος και με μεγάλο αγωνιστικό ενδιαφέρον μεχρι την τελευταία στιγμή σχεδόν, ο διεθνής μας αγώνας άρεσε στον κόσμο, κάτι που απεδειξαν οι άνω των 60.000 θεατων στην Super Special stage του ΟΑΚΑ, και ο πρωτοφανής συνωστισμός στις δημοφιλείς, θρυλικές, χωματινες Ειδικες.
Φυσικά, ο παθιασμένος με τα πολιτικά λαός μας, αδυνατεί να αποσυνδέσει ακόμα και τα αθλητικά γεγονότα απο τις κομματικές του προτιμήσεις, κι έτσι μεγαλο μερος των θεατών της υπερειδικής του ΟΑΚΑ δεν παρέλειψε να γιουχάρει τους πολιτικούς, σε παγκόσμια μετάδοση σε 150 χωρες και άνω των 50 εκ. τηλεθεατών.
ΟΚ. Περί ορέξεως…Αυτό που θα έπρεπε όλοι να ζητουν, είναι μια ενιαία πολιτική και στα μεγάλα αθλητικά γεγονότα του μηχανοκίνητου που μπορεί να έχουν (και ΕΧΟΥΝ) μεγάλο όφελος για τη χώρα μας σε ΔΙΕΘΝΕΣ επίπεδο, αποβάλλοντας τη νοοτροπία μικρού χωριού που μας διακατέχει. Θα είχαμε ΣΙΓΟΥΡΑ πίστα προδιαγραφων FIA (και FIM) για μεγάλους διεθνείς αγώνες αν δεν επικρατούσε ο λαϊκισμός και η μιζέρια στην πολιτική, γιατί οι προϋπολογισμοί γι’ αυτά τα έργα, που σε μεγάλο βαθμό καλυπτονται απο συγχρηματοδοτήσεις, επενδυτές, τράπεζες, κοινοτικά κονδύλια και μεγάλους χορηγους, δεν επιβαρύνουν το Κράτος όσο νομίζουν (και λένε) μερικοι, ούτε έχουν επίπτωση στους μισθους, στις συντάξεις και στο Ε.Σ.Υ.! Αυτά είναι για λαϊκή καταναλωση τηλεοπτικών παραθύρων. Στην πραγματικότητα, λείπει η πολιτική βούληση για τον συντονισμό, λείπει η συνέχεια στον σχεδιασμό και στην εκτέλεση.
Ας συνεχίσουμε όμως. Η υπερειδικη – Super Special Stage του ΟΑΚΑ, που ανέλαβε να κατασκευάσει η ΑΚΤΩΡ (διαβασαμε ότι μετά την αποξήλωση θα τοποθετηθεί νέος χλοοτάπητας και νέο ταρτάν στον στίβο), είναι ασφάλτινη, παράλληλη, συνολικού μήκους 1,95 χλμ., με 16 στροφές, μία γέφυρα και ένα άλμα. Για την κατασκευή της, που έγινε σε διάστημα 8 ημερών, δούλεψαν 200 εργαζόμενοι, και χρησιμοποιήθηκαν 1.000 κυβικά μέτρα χαλίκι, 4.000 τετραγωνικά μέτρα ξύλο, 120 τόνοι χάλυβα και 1.004 μέτρα προστατευτικά στηθαία.
Το έργο αυτό, καλώς χρησιμοποιήθηκε και τις επόμενες μέρες, μετά το τέλος του αγώνα απο το υφυπουργείο Αθλητισμου, σύμφωνα με το πιο κατω πρόγραμμα:
Τρίτη 13/9
09:00 – 18:00 Εκπαίδευση Αστυνομίας
Τετάρτη 14/9
09:00 – 15:00 Εκπαίδευση ΕΛ.ΑΣ.
10:00 – 13:00 Επίσκεψη σχολείων
11:30 Μαθήματα Οδικής Ασφάλειας από την ΕΛ.ΑΣ. σε μαθητές
17:00 – 21:00 Μοτοσυκλετιστές ΑΜΟΤΟΕ
Πέμπτη 15/9
09:00 – 13:00 Εκπαίδευση ΕΚΑΒ
15:00 – 21:00 Κλασικά αυτοκίνητα ΦΙΛΠΑ
Παρασκευή 16/9
09:00 – 13:00 Εκπαίδευση Λιμενικού
Σάββατο 17/9
08:00 – 23:00 Αγώνας Drift (OMAE). Είσοδος ελεύθερη
Κυριακή 18/9
08:00 – 18:00 All Star Race (OMAE). Είσοδος ελεύθερη
Οπως βλέπουμε, απο όλες αυτές τις εκδηλώσεις, αγωνιστικές είναι μονο αυτές του ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ το Σαββατοκύριακο (της ΟΜΑΕ), με φιλικό αγωνα Drift το Σαββατο και αγώνα Time Trial (ατομικής χρονομέτρησης) την Κυριακή, ενω και στις δύο περιπτώσεις η είσοδος του κοινού θα είναι ελεύθερη.
Το υφυπουργείο Αθλητισμου, αλλά και ο ίδιος ο υφυπουργός που αγαπα το άθλημα (και φυσικά, προβάλλεται μέσα απο αυτό),προσκάλεσαν τις Αθλητικές Ομοσπονδίες Μηχανοκίνητου (όπως και την Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ των Ιστορικων οχημάτων), για να διοργανωσουν καποια εκδήλωση του αντικειμενου τους στην πίστα, και ημέρα αλλά και με το φως των προβολέων (μέχρι τις 21:00), κάτι που αποτελεί όντως μια σπάνια εμπειρία. Ετσι, η ΑΜΟΤΟΕ, που μόλις είχε αναγκαστεί να ανακοινώσει την ματαίωση του τρίτου αγωνα ταχύτητας λόγω μη αδειοδότησης της πίστας των Μεγάρων, προσκάλεσε τους αγωνιζομένους (Ταχύτητας; Ολους;) για να οδηγήσουν στην υπερειδική σε ρυθμό βολτας, «μαζί» με τον υφυπουργό, φυσικά χωρίς θεατές. Ταυτόχρονα, κάλεσε τους δημοσιογράφους να καλύψουν το γεγονός.
Θεωρητικά, οι προθέσεις της Ομοσπονδίας ήταν σωστές και αγαθές. Δεχτηκε προσκληση απο το υφυπουργείο στο οποιο εντάσσεται, και θεώρησε ότι θα ήταν καλό και ενδιαφέρον το να προσφέρει στους αθλητές της μια οδηγική εμπειρία ομαδικής βόλτας στην «διασημη» πίστα. Αλλά πρακτικά, και εντελώς αντικειμενικά, η πίστα με τα τσιμέντινα συνεχή διαχωριστικά στηθαία μέσου ύψους, αλλά και την εiδική άσφαλτο με τον χαμηλό συντελεστή τριβης (ειδικά για τα αυτοκίνητα και τα λάστιχα Rally), δεν ήταν μόνο «Αυστηρώς Ακατάλληλη» για μοτοσυκλέτες, αλλά και εξοχως επικίνδυνη, στην περίπτωση που ο οποιοσδήποτε θερμόαιμος (ή θερμοκέφαλος) έκανε κάποιο λάθος. Αρα, έπρεπε να υπάρχει αυστηρή πειθαρχία και έλεγχος, ώστε οι συμμετέχοντες αναβάτες πράγματι να κινηθουν σε ρυθμό βολτας, και όχι να αφεθουν ελεύθεροι να δοκιμάζουν τις ικανότητές τους γλυστρώντας και πηδώντας με 200 ίππους ανάμεσα στα τσιμέντα.
Οι αναμφισβήτητες οδηγικές ικανοτητες των αγωνιζομένων, όπως καθημερινά αποδεικνύεται δεν αποτελούν εγγύηση και για το αλάθητο, οπότε αν ως οργανωτής δεν θέλεις να ρισκάρεις (ειδικά σε μια τόσο ευαίσθητη περιπτωση υψηλής δημοσιοτητας όπου όλα τα ματια είναι επανω σου) όσο μικρό κι αν είναι αυτό το ρίσκο, απλά αποφεύγεις να το παρεις.,
Αυτή, επι προσωπικού είναι και η δική μας νοοτροπία: Αγωνιστική μοτοσυκλέτα σε επικίνδυνο τερραίν δεν «μας επιτρέπουμε» να οδηγούμε, για δύο λογους: Πρώτον δεν την απολαμβάνουμε, γιατί δεν μπορούμε να την χρησιμοποιήσουμε όπως πρέπει, και δεύτερον όσο «καλοί» και «έμπειροι» κι αν είμαστε, δεν εμπιστευόμαστε αρκετά τον εαυτό μας ώστε να βεβαιωθούμε ότι δεν θα παρασυρθεί απο την γενική ατμόσφαιρα και δεν θα αρχίσει να πηγαινει όλο και πιο γρήγορα (κάτι που είναι πιο βεβαιο και απο την ανατολή της κάθε μέρας, αν βάλεις περισσοτερους απο δύο οδηγους στην ίδια πίστα!).
Εν παση περιπτωσει, όλες οι εκδηλώσεις μοτοσυκλέτας πρέπει να καλύπτονται κι έτσι βρεθήκαμε δημοσιογραφικά με την φωτογραφική μας μηχανη στον ΄όμορφο χώρο του Σταδίου, όπου ένα άθλιο ηλεκτρικο όχημα έκανε συνεχως γύρους στη πιστα ενόσω συγκεντρώνονταν οι μοτοσυκλέτες. Μετρήσαμε περίπου 18 μοτοσυκλέτες, με μερικους γνωστους και μερικους όχι και τοσο γνωστους αγωνιζομενους, δυο τρία παιδιά-ελπίδες με φορμες και μικρά μηχανάκια, αλλά και αρκετους δημοσιογράφους. Προς έκπληξή μας, διαπιστώσαμε, ότι αυτή η εκδήλωση των αθ΄λητών της ΑΜΟΤΟΕ θα χρησιμοποιείτο και για δημοσιογραφικους σκοπους, με μοτοσυκλέτες αντιπροσωπειών (που κάποιος τις κάλεσε, προφανώς) να χρησιμοποιουν σαν φωτογραφικό φόντο τους παρατεταγμένους συμμετέχοντες! Δηλαδή, και ευχαρίστως θα δεχτουμε να μας διορθώσουν όποιοι νομίζουν ότι τα πραγματα δεν είναι έτσι, η καθαρά αθλητική αυτή πρόσκληση, σωστή ή «λάθος» (λόγω ακαταλληλότητας και επικινδυνότητας της πίστας) χρησιμοποιήθηκε επαγγελματικά απο ορισμενους δημοσιογράφους, ενω αυτό θα έπρεπε να έχει γίνει εφικτό για ΟΛΟΥΣ τους δημοσιογράφους (και όποιος ήθελε ας την αποδεχόταν).
Μετά απο μερικούς γύρους δοκιμών, οι μοτοσυκλέτες παραταχθηκαν και περίμεναν, μάλλον τον υφυπουργό (που δεν αντιληφθήκαμε αν ήρθε ή όχι γιατί γενικά απέχουμε απο τέτοιες συγκεντρώσεις), ενω το άθλιο ηλεκτρικό όχημα συνέχισε να πραγματοποιεί γύρους πηγαίνοντας με την τελική του των 40 χιλιομέτρων και κινδυνεύοντας να ανατραπεί σε καθε στροφή.
Σχεδόν μια ώρα μετά, και αφου είχε αρχίσει να επικρατεί κάποιος εκνευρισμός βαλε κράνος –βγάλε κράνος, άρχισαν να στήνονται καινουργιες μοτοσυκλέτες για φωτογραφηση (χωρίς να γνωρίζει κανείς τι ακριβώς συμβαίνει), οπότε οι οδηγοι, που πιθανον να μην ήθελαν να παραστήσουν το φοντο, ξεκίνησαν τις βολτες τους.
Οι φωτογραφίες του άρθρου πιστευουμε ότι τα δείχνουν όλα, και ιδίως την ακαταλληλοτητα (επικινδυνότητα) του χώρου για μοτοσυκλέτα. Ευτυχώς, όσο είμαστε εκεί, και πριν αναψουν οι προβολείς, ακόμα και οι λίγοι που επιχείρησαν να κινηθουν «γρήγορα» (με την ίδια ταχύτητα στο κιβώτιο, δεν γινοταν αλλαγή), γρήγορα καταλαβαν ότι δεν υπάρχουν περιθώρια, ενώ οι Λ. Πίππος και Σ. Τριντής σε αρκετές περιπτωσεις έπαιζαν τον ρόλο πλοηγων ασφαλείας, «διακόπτοντας» τις ορμές των συναθλητών τους.
Σαν συμπέρασμα, μπορούμε να πουμε ότι η προσκληση του υφυπουργού προς την ΑΜΟΤΟΕ και αντιστοίχως προς τους αναβατες, παρά τις αγαθές της προθέσεις «παρεξηγήθηκε» απο μερικούς, και δεν ελέγχθηκε επαρκώς, γιατί παντα τις καταστάσεις τις προλαβαινεις και δεν τρέχεις να τις καλύψεις κατοπιν εορτής. Γιατί εάν συνέβαινε το παραμικρό σε κάποιον, αθλητή ή οδηγό δημοσιογράφο (που μερικές φορές ήταν περισσότεροι απο τους αθλητές), η αρνητική δημοσιότητα και η πολεμική θα ήταν τεράστια και προφανώς άδικη, αλλά ταυτοχρόνως και αιτιολογημένη.
Αυτά τα ολίγα απο το Σταδιο ΟΑΚΑ και την Super Special Stage του WRC. Καλοδεχουμενη η πρόσκληση-πρωτοβουλία της ΑΜΟΤΟΕ για την εμπειρία, αλλά την επόμενη φορά, περισσοτερο έλεγχο στην οργάνωση. Κατά τα άλλα, ζήτω οι χορηγοί! Ο Κωτσοβολος και η ΕΚΟ στις δόξες τους, με την Κosmote να ηγεμονεύει, σε φωτογραφίες όλων των μέσων και όλων των events όλη την εβδομαδα.
Ω, τι κόσμος, μπαμπά!