MOTOGP, VALENCIA: ΜΑΡΤΙΝ, O BAΣΙΛΙΑΣ ΤΩΝ SPRINT!
ΣΤΟ SPRINT THΣ VALENCIA O ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΑΙΖΕΙ ΑΜΥΝΑ, Η DUCATI «ΚΑΝΟΝΙΖΕΙ» ΤΑ ΤΣΙΚΟ, ΚΑΙ Ο ΜΑΡΤΙΝ ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΚΑΙ ΜΑΣ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΑ COHONES ΤΟΥ, ΑΝΕΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΟΥ MOTOGP
ΣΤΟ SPRINT THΣ VALENCIA O ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΑΙΖΕΙ ΑΜΥΝΑ, Η DUCATI «ΚΑΝΟΝΙΖΕΙ» ΤΑ ΤΣΙΚΟ, ΚΑΙ Ο ΜΑΡΤΙΝ ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΚΑΙ ΜΑΣ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΑ COHONES ΤΟΥ, ΑΝΕΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΟΥ MOTOGP
Ομορφος αγωνας ομορφη μερα γεματη συναγωνισμο και αγωνία για τους πρωτοπόρους, ενω εμεις οι θεατες αναρωτιόμαστε αν καθε κινηση, ενεργεια, προσπερασμα ή ΜΗ προσπερασμα που βλεπαμε ήταν αυθορμητο ή αποτελούσε προϊον «σκέψης», στρατηγικής ή και «οδηγίας».
Ας ξεκινησουμε απο το Q1 στο οποίο συμμετειχε ο Μπανιάϊα και «υποχρεωτικως» έπρεπε να περασει, κάνοντας πρωτο χρονο. Με την «απειλη» του Αλεξ Μαρκέθ αλλά και του Αουγκουστο Φερναντεθ, ο παγκοσμιος πρωταθλητης του 2022 (για το 2023 δεν ξερουμε!) καταφερε να κανει πρωτο χρονο και να περασει άνετα, ενω οι Μπαστιανινι, Κουαρταραρο και Μαρινι δεν καταφεραν να γραψουν ουτε ένα καλο γυρο. Αυτο σημαινει οτι οι Μπαστιανινι και Μαρινι ΔΕΝ θα μπορουσαν να παρουν μερος στη μαχη της κορυφης, οποτε ο Μπανιάϊα θα ήταν “μονος” του σε Sprint και αγωνα (αν υποθεσουμε οτι αυτοι οι δυο θα «βοηθουσαν», ο ένας γιατι ειναι ομοσταυλος -και δεν θα μπορουσε να κανει αλλιώς- και ο άλλος επειδη ειναι αναβατης της «μητρικης» VR 46).
Στο Q2 η ατμοσφαιρα ήταν ηλεκτρισμενη, αλλά δεν επανεληφθησαν τα «κολπα» της Παρασκευης, με τον Μαρτιν να βρισκεται στην «άλλη άκρη του γηπεδου» απο τον Μπανιάϊα, προφανως επειδη τα αυτια του ειχαν μακρυνει απο το τραβηγμα των επικεφαλης της Ducati (έκανε και δηλώσεις προσπαθωντας να δικαιολογηθει αλλά και κατα καποιο τροπο «να ζητήσει συγνωμη». Φυσικα το έκανε απο συμφερον γιατι δεν τσαντιζεις αυτους που θελεις να σε κανουν εργοστασιακο, αλλά παντως καλα έκανε. Να τελειωσει αυτη η κουταμαρα εδω και να μην επαναληφθεί).
Ολα καλα για τον Μπανιαϊα εδω, έκανε και στιγμιαία νεο ρεκορ (να σημειωθεί οτι η πίστα ειχε καινουργια ασφαλτόστρωση και πολυ καλο κρατημα), μεχρι που ήρθε ο θαυμασιος Βινιαλες και κατεβασε για πρωτη φορα τον χρονο γυρου της Βαλενθια κατω απο το 1’.29’’. Καλους χρονους ειχε ο Μαρτιν αλλά προς το τελος της περιοδου μπηκε στα πιτς να αλλαξει μοτοσυκλετα (λόγω ελαστικου) και έμεινε τελικα με τον έκτο χρονο στη δευτερη σειρα. Μπροστα του ο Βινιαλες, ο Μπανιάϊα και ο «δικος του» Ζαρκό, διπλα του τα ΚΤΜ των Μπιντερ και Μιλλερ και πισω του ο Μπετζεκι και οι αδελφοι Μαρκέθ.
Τις τελευταιες μερες οι αναβατες εχουν αρχισει να αντιδρουν στην μονιμοτητα των Sprint (o Kουαρταράρο ζητησε να μην γινονται σε όλους αλλά σε επιλεγμένους αγώνες, όπως στην Formula 1), και μολονοτι αργα το θυμηθηκαν και η Dorna δεν προκειται ουτε καν να ακουσει τετοια αιτηματα αφου εχει αυξηθεί η τηλεθεαση και η προσελευση στις πιστες τα Σαββατα, η αληθεια ειναι οτι μετα την «σφαγή» των πρωτων αγωνων, οι οδηγοι έχουν “ηρεμησει” και προσεχουν περισσότερο στα Sprint, που στο κατω κατω δεν θεωρουνται ούτε καν σαν «νικη σε αγωνα» MotoGP. Ετσι δεν υπηρξαν προβληματα στην εκκινηση, την οποια πηρε ο Μπανιάϊα που τεθηκε επικεφαλής, πριν έρθει ο Βινιαλες και τον περασει, δειχνοντας σαφως ταχυτερος.
Στον πυρετωδη πρωτο γυρο, ο Μαρτιν επιτεθηκε παση δυναμει στον Μπανιάϊα, και περασε μεν αλλά επειδη ο Ιταλος αντεδρασε ανοιχτηκαν αριστερα και περασαν οι Μπιντερ και Μαρκ Μαρκέθ. Ο Μαρτιν (ξανα)περασε αμεσως τον Μαρκέθ, και στον δευτερο γυρο η σειρα ήταν Βινιάλες, Μπίντερ, Μαρτιν, Μαρκέθ και Μπανιάϊα, ενω πισω του ειχε ανεβει πολυ δυνατα ο Κουαρταράρο ακολουθουμενος απο τους Μπετζεκι και Τζιαναντόνιο.
Με τον Μπανιάϊα να μην μπορεί να ακολουθησει και να μενει σταδιακα πισω απο την τετραδα, η πρωτη “επικίνδυνη” φαση (και μοναδικη του αγωνα) ήρθε στον πεμπτο γυρο, καθως ο Κουαρταραρο που πιεζε «τροχο» τον Μπανιάϊα προσπαθησε να τον περασει στα φρενα, σε αριστερη στροφή, αλλά οηγαινε εμφανως πιο γρηγορα και εκτος γραμμης, με αποτελεσμα να πεσει μπροστα απο τον Μπανιάϊα, που έκοψε ελαχιστα για να τον αποφυγει (ίσως και να ειχε καταλαβει οτι ο οδηγος της Yamaha θα έπεφτε). Μια φαση που για μερικα εκατοστα θα «εδινε» το πρωταθλημα στον Μαρτιν, μια φαση που γεννα απορίες για την έντασή της, απο έναν αναβατη που δεν διεκδικουσε τιποτα, απεναντι στον άλλον που έπαιζε το παγκοσμιο πρωταθλημα. Εδω, δεν στέκει το «αγωνας ειναι καλά κάνουν» οπως θα λεγαμε στους πρωτους αγωνες της χρονιας, αλλά μπαινει και η συνειδησιακή λογικη, η οποία θετει το ερώτημα: Γιατι να θελεις να εμπλακείς στο παιχνιδι του τιτλου, ουσιαστικα «αποφασιζοντας» εσυ ποιός θα τον κατακτησει με μια λανθασμενη κινηση, οχι για να διεκδικησεις μια νικη αλλά για να ερθεις πεμπτος αντι για έκτος; Ολοι οι σοβαροι αναβατες (και αν ξερετε καποιον ρωτηστε τον) θα απαντησουν οτι στον ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ και ΚΡΙΤΗΡΙΟ αγωνα, δεν θα εμπλακούν σε μαχες με έναν εκ των διεκδικητων, ή θα ειναι ΠΟΛΥ προσεκτικοι. Και ο Κουαρταραρο ΔΕΝ ήταν προσεκτικος, αλλά ακριβως το αντιθετο. Αν έτσι ηθελε να βγαλει τη στενοχωρια που του έχει μείνει για την περυσινη Βαλενθια, δεν επελεξε σωστο τροπο να το κανει.
Στον εβδομο γυρο, και με την δευτερη προσπαθεια, ο Μπιντερ περασε τον Βινιαλες και μπηκε επικεφαλης, πολυ σωστα αφου κανεις εκ των δυο δεν εβλεπε διεκδικητη μπροστα του και έκαναν τον αγώνα τους. Αλλά στον ογδοο, ο Μαρτιν περασε και τους δυο και μπηκε πρωτος, ενω και ο Μαρκ Μαρκέθ ανεβηκε τριτος μπροστα απο τον Βινιάλες, κυνηγωντας ένα απροσμενο, «αποχαιρετιστήριο», βαθρο. Στον ίδιο γυρο (όγδοο) ο Τζιαναντονιο που ειχε περασει τον Μπετζεκι, ξεκινησε την προσπαθεια να γινει ξανα «ο άνθρωπος του αγωνα», κυνηγωντας και «σπρωχνοντας» τον Μπανιάϊα, χωρίς ομως να κανει κινηση να τον προσπερασει παρ’ ότι φαινοταν σαφως ταχυτερος, οπως ακριβως στο Καταρ! Αν ομως εκει στη χωρα των πετρελαιάδων εμιρηδων το διακυβευμα ήταν μια νικη σε αγωνα MotoGP (!), εδω επρόκειτο για μια πεμπτη θεση στο Sprint. Και δεν ήταν μονο αυτο, που κρατησε τον νεαρο Ιταλο απο το να γινει «ο ανθρωπος της Ducati που στερησε τον θριαμβο του double τιτλου οδηγων απο την Ducati» με το να κοβει συνεχως βαθμους απο τον υποψηφιο παγκόσμιο, αλλά και το άμεσο προσωπικό του συμφερον: Περιμενει να υπογραψει συμβολαιο με την VR 46 (η οποια ανακοινωσε οτι ΔΕΝ θα συνεχισει με τον Μαρινι το 2024). Πως είναι δυνατον να «αποκεφαλισει» το πουλέν του Βαλεντινο Ροσσι για μια πεμπτη θεση; Δεν είναι! Κι έτσι, οπως ο Μπιντερ παρακολουθησε απο κοντα (αλλά οχι αρκετα κοντα!) τον εξαιρετικο Μαρτίν να τερματιζει πρώτος και να μας δειχνει δυο φορές τα, κατα την άποψή του μεγαλα, cohones του υποβιβαζοντας το MotoGP σε αγώνα κυπέλλου παπιών στην Κορέα, ο Μπανιάϊα περασε την γραμμη πεμπτος με κουτσουρεμενη στους 14 βαθμους την διαφορα, και ο Τζιαναντόνιο πιθανον να ένιωθε περηφανος για την κουρσα του. Αλλά αν μπορουσε ας περναγε καθαρά, αλλιώς ειναι ανοησια το να κινδυνευεις σε καθε στροφη να πεταξεις τον άλλον κατω «γλείφοντας» τον πίσω τροχο του με τον δικο σου εμπρος. Ανοησία παιδιαστικη.
Μετα τον αγωνα, σε σχετικη ερωτηση δημοσιογραφων, ο Μπανιάϊα αφου εξηγησε οτι ειχε κανει λαθος επιλογη γομμας τοποθετώντας μεσαια πίσω ενω οι τρείς πρωτοι ειχαν την μαλακή, είπε οτι «ο ίδιος δεν είχε ζητησει απο τον Τζιαναντονιο κατι, αλλά μπορεί να το ειχε κανει η Ducati» (εννοώντας, να μην περασει και του κοψει παλι βαθμους). Να λοιπον που ο Ιταλος Φαμπιο καταφερε ξανα να γινει πρωτο θεμα. Μπραβο του.
Τι θα γινει λοιπον αύριο; Αν υποθεσουμε (και ΕΥΧΗΘΟΥΜΕ) ότι δεν θα υπαρξει κανεις αρκετα ανοητος που να θελει να γινει διασημος για μιση ώρα και παει να κοντραρει άσχημα και επικινδυνα καποιον εκ των δυο υποψηφίων του τιτλου, και αν υποθεσουμε οτι δεν θα υπαρξει καποιο εξωγενες προβλημα, οπως π.χ. τεχνικη βλαβη ή λαστιχο με ερωτηματικο αποδοσης (η Michelin θα απαντησει για την αναλυση του υλικου του ελαστικου του Μαρτιν απο το Κατάρ, σε μερικες εβδομαδες), τοτε η διαφορα των 14 βαθμων θα δωσει στον Μπανιαϊα τον τιτλο μονο αν τερματισει πεμπτος η καλυτερα, εννοείται με τον Μαρτιν πρωτο. Εαν οποιοσδηποτε εκ των δυο χασει πολλες θεσεις ή πεσει απο την αρχή, παίρνει τον τίτλο ο άλλος. Οποτε, αυτο που θα δουμε θα ειναι μια επίθεση «χωρίς αύριο» του Χορχε Μαρτιν που σαν μοναδικη επιλογη έχει τη νικη, και έναν «συντηρητικα επιθετικο» αγωνα απο τον Μπανιάϊα, για την πρωτη πενταδα. Αλλά οπως ειπαμε, σημαντικο, καθοριστικο ίσως, ρόλο θα παιξουν και οι «αλλοι», αυτοι που θα κυνηγήσουν τη νικη ξέροντας οτι οι δυο πρωταγωνιστες (και ΠΙΘΑΝΟΝ και καποιοι «ακροβολιστες» τους), δεν θα ρισκαρουν σφοδρή αντεπιθεση για να αποφυγουν τα ρισκα. Αυτοι ειναι οι Βινιάλες, Μπιντερ, Μαρκ Μαρκέθ, Κουαρταραρο, και λιγοτερο οι άλλοι αναβατες Ducati, οι οποίοι, παντα κατα την άποψή μας (που μπορει και να μην είναι σωστή) δεν θα θέλουν ή ίσως έχουν και κάποια «non paper» γραμμη, μη εμπλοκης.
Παρα το ότι το MotoGP έχει μεταβληθει σε πιστες που τρεχουν και κερδιζουν μονιμως μοτοσυκλετες της Ducati, οι αναβατες έχουν κανει υπεροχους, δυνατους αγωνες, και τωρα στο τέλος όντως μας εχουν χαρισει στιγμες αγωνίας και έντονου συναγωνισμου. Αύριο, θα δουμε έναν ακομα σπουδαιο αγωνα, που θα αναδειξει τον ΑΞΙΟ πρωταθλητή. Και κερδισμενοι θα ειναι ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ και ολοι εμείς που τους παρακολουθουμε με αγαπη, θαυμασμό και ευλάβεια. Δ.Π.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ SPRINT
1 12 89 Jorge MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI 19’38.827 159.0
2 9 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 19’39.017 158.9 0.190
3 7 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team HONDA 19’40.949 158.7 2.122
4 6 12 Maverick VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA 19’41.933 158.5 3.106
5 5 1 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 19’43.080 158.4 4.253
6 4 49 Fabio DI GIANNANTONIO ITA Gresini Racing MotoGP DUCATI 19’43.227 158.4 4.400
7 3 72 Marco BEZZECCHI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 19’43.329 158.3 4.502
8 2 73 Alex MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI 19’44.405 158.2 5.578
9 1 5 Johann ZARCO FRA Prima Pramac Racing DUCATI 19’44.737 158.2 5.910
10 37 Augusto FERNANDEZ SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 19’44.922 158.1 6.095
11 25 Raul FERNANDEZ SPA CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 19’46.501 157.9 7.674
12 43 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM 19’46.925 157.9 8.098
13 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA 19’48.340 157.7 9.513
14 44 Pol ESPARGARO SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 19’51.280 157.3 12.453
15 23 Enea BASTIANINI ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 19’51.426 157.3 12.599
16 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU HONDA 19’52.614 157.1 13.787
17 10 Luca MARINI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 19’52.714 157.5 13.887
18 21 Franco MORBIDELLI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 19’53.770 157.4 14.943
19 42 Alex RINS SPA LCR Honda CASTROL HONDA 19’59.205 156.2 20.378
20 32 Lorenzo SAVADORI ITA CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 20’03.844 155.6 25.017
ΔΕΝ ΤΕΡΜΑΤΙΣΕ
20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 6’08.031 156.7
AΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Q2 POLE POSITION ΣΕΙΡΑ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ
1 12 Maverick VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA Q2 1’28.931 6 8 330.5
2 1 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI Q2 1’29.023 6 7 0.092 0.092 333.7
3 5 Johann ZARCO FRA Prima Pramac Racing DUCATI Q2 1’29.144 8 8 0.213 0.121 332.1
4 43 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM Q2 1’29.161 6 8 0.230 0.017 330.5
5 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM Q2 1’29.171 3 8 0.240 0.010 330.5
6 89 Jorge MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI Q2 1’29.182 3 9 0.251 0.011 330.5
7 72 Marco BEZZECCHI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI Q2 1’29.223 7 9 0.292 0.041 332.1
8 73 Alex MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI Q2 1’29.261 3 3 0.330 0.038 324.3
9 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team HONDA Q2 1’29.275 7 7 0.344 0.014 328.9
10 25 Raul FERNANDEZ SPA CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA Q2 1’29.438 3 9 0.507 0.163 327.4
11 49 Fabio DI GIANNANTONIO ITA Gresini Racing MotoGP DUCATI Q2 1’29.510 7 9 0.579 0.072 327.4
12 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA Q2 1’29.797 2 8 0.866 0.287 335.4
13 37 Augusto FERNANDEZ SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM Q1 1’29.233 7 9 (*) 0.179 325.8
14 23 Enea BASTIANINI ITA Ducati Lenovo Team DUCATI Q1 1’29.389 7 9 (*) 0.335 0.156 332.1
15 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA Q1 1’29.613 7 9 (*) 0.559 0.224 327.4
16 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU HONDA Q1 1’29.864 9 9 (*) 0.810 0.251 324.3
17 10 Luca MARINI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI Q1 1’29.901 7 9 (*) 0.847 0.037 332.1
18 44 Pol ESPARGARO SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM Q1 1’29.953 7 9 (*) 0.899 0.052 328.9
19 21 Franco MORBIDELLI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA Q1 1’30.045 7 9 (*) 0.991 0.092 328.9
20 42 Alex RINS SPA LCR Honda CASTROL HONDA Q1 1’30.257 6 9 (*) 1.203 0.212 328.9
21 32 Lorenzo SAVADORI ITA CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA Q1 1’31.044 8 8 (*) 1.990 0.787 328.9