ΜΟΤΟGP, VALENCIA, PRACTICE: ΑΡΧΙΣΑΜΕ ΤΙΣ «ΑΛΗΤΕΙΕΣ»;
Μπορει ο ξενος Τυπος να αναφερθηκε στο γεγονος ευγενικά, αποκαλωντας το «mind games», αλλά αυτό που έκανε ο Μαρτίν στον Μπανιάϊα στη διαρκεια της δευτερης δοκιμής για να μην του επιτρέψει (να προσπαθησει) να κανει χρονο δεκαδας, παρά το οτι δεν ηταν «τιμωρήσιμο» κατα την άποψη των αγωνοδικών, δεν παύει να θεωρείται «αλητεία», συμφωνα με τον δικο μας «αθλητικο κωδικα» τουλαχιστον.
Αυτος ο «κώδικας» λεει, οτι ο καθε αναβάτης κανει ο,τι καλυτερο μπορεί σε δοκιμές και αγωνα για να βελτιώσει τον χρονο και την θεση του, σε καμμία περίπτωση ομως δεν καταφεύγει και δεν χρησιμοποιεί κόλπα και μεθόδους που ΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ τον συναθλητη του να (προσπαθήσει να) κανει και εκείνος ο,τι καλύτερο μπορεί.
Ετσι στην δευτερη δοκιμη της Παρασκευής, στο «Practice» οπου οι πρωτοι δεκα χρονοι περνουν κατ’ευθείαν στο Q2, ο Μαρτίν που ειχε καλο χρονο εξ’ αρχής, «κολλησε» στον πισω τροχο του Μπανιάϊα, φτανοντας σχεδον να ακουμπαει το λαστιχο, καταφερνοντας ετσι να «ενοχλήσει» και να αποπροσανατολισει τον Ιταλο τοσο οσο να μην καταφερει να βρει τα δυο τρια δεκατα που χρειαζοταν για να μπει στην δεκαδα.
Οταν οι οδηγοι μπηκαν στα πιτς για να βαλουν το soft και να επιχειρησουν time attack στο τελευταιο πενταλεπτο οπου θα κρίνονταν οι χρονοι, ο Μαρτιν περιμενε τον Μπανιάϊα, και βγηκε ξανα για να κολλησει στον τροχο του. Επειδη ειχε γινει εμφανης σε όλους αυτη η “νομιμα αντιαθλητικη” μεθοδος (που δεν είναι ευχαριστο θεαμα για τους φιλαθλους και που, οχι τυχαια, μόνο ο Μαρκ Μαρκεθ δικαιολογησε ΧΩΡΙΣ να την εχει δει!), ο Νταβιντε Ταρντοτσι εφυγε απο το κοκκινο box και σταθηκε μπροστα στο διπλανο box της Pramac, κοιταζοντας τον Μαρτιν με νοημα, αλλά αυτός παρα λιγο να τον…πατησει, καθως βιαστηκε να βγεί και να ακολουθησει τον Μπανιάϊα. Εκείνος, για να απαλλαγει, αντι να κανει κανονικα τον πρωτο γυρο προθερμανσης περασε απο το Long Lap, αλλά ο Μαρτιν πρόλαβε να μπει και αυτος στη βοηθητικη διαδρομη και να κολλησει ξανά πισω του. Επειδη ο χρονος τελειωνε, υποχρεωτικα ο Μπανιάϊα προσπαθησε να κανει γρηγορο γυρο, με τον Μαρτιν να τον πιέζει τοσο πολυ και απο τοσο κοντα, σχεδον εξ’ επαφής, που η κατασταση εμπεριείχε και ρισκο. Δεν τα καταφερε, και αρχιζοντας τον δευτερο και τελευταιο γυρο του πριν το τελος, έπεσε ο Πολ Εσπαργκαρο και βγηκε κιτρινη σημαια, οποτε εγκατελειψε την προσπαθεια. Αποτελεσμα, ο Μαρτίν να έχει τον δευτερο χρονο και ο Μπανιάϊα τον 15ο, έτσι ώστε θα πρεπει οπωσδηποτε να περασει στους δυο πρώτους του Q1.
Η πρακτικη αυτη δεν άρεσε και σχολιαστηκε αρνητικα (το ευγενικο “mind games”, «παιχνιδια μυαλού» ή «ψυχολογικα παιχνιδια» του επισημου site του MotoGP, ειναι χαρακτηρισμος για γέλια). Μονο ο Μαρκ Μαρκέθ δικαιολογησε τα κολπα του Μαρτιν (δεν ξεχναμε οτι ο συμπατριωτης του ειναι ο εκλεκτος του για τον τίτλο), αλλά παρ’ οτι οπως είπε ΔΕΝ ειχε δει τη φαση, οι δηλωσεις του (στη Marca) δειχνουν, δυστυχώς, το γιατι εχει χασει την εκτιμηση μεγαλου μερους των φιλαθλων μεσα στα χρονια:
«Μπραβο (Οle) στον Μαρτιν, και αυτο είναι! Ειναι εντος κανονισμών, είναι εντός ορίων. Καποιοι θα πουν οτι όχι, ειναι αντιαθλητικο. Για να κερδισεις ομως το πρωτάθλημα πρεπει να επιβιωσεις κανοντας τα παντα (no matter what). Και ο Μαρτιν ειναι πισω σε βαθμους. Αυτο που πρεπει να κανει είναι να προσπαθησει να αναστατώσει (destabilise) τον Πεκο με οποιον τροπο μπορει, μεσα στα όρια και εντος κανονισμων, και αυτο έκανε.
Αυτο έκανε, ή έτσι μου είπαν οτι έκανε γιατι δεν το είδα, και από οτι μου είπαν είχε επιτυχια, τα καταφερε!»
Αυτες οι θλιβερες δηλωσεις θυμιζουν άλλα κολπα απο άλλες εποχες, αλλά εχουμε πει οτι πολλες φορες οι αγωνιζομενοι λενε πραγματα που δεν πρέπει και δεν υπαρχει κανείς διπλα τους να τους προλαβει. Σημερα, ο Μπανιάϊα απεκτησε μερικους οπαδους παραπανω, και ο Μαρτιν που έκανε τα αντιαθλητικα αλλά οχι απαγορευμενα κολπα επειδη αισθανεται σε θεση ισχυος και ασφαλής ευρισκομενος εντος έδρας, έχασε κάποιους άλλους. Οσο για τον Μαρκ Μαρκέθ, δικαιωσε τους φιλαθλους που ποτε δεν τον βρηκαν ιδιαιτερα αθλητικο (ας μην μπερδευουμε το ξεχωριστο και ανεπαναληπτο ταλεντο του με την συμπεριφορα του. Αλλο το να θαυμάζεις ταλεντο και άλλο το να εκτιμας χαρακτήρα).
Με λιγα λογια: Υπαρχουν αυτοι που θεωρουν οτι ολα επιτρεπονται στους αγώνες. Και οι άλλοι που θελουν τους αναβατες να δινουν αυτα που μπορουν και όχι να «κοβουν» και να “εμποδίζουν” τους άλλους με κολπα. Δεν ειναι θεμα συζήτησης και διαφωνίας, ο καθενας με την άποψή του, που αποκλειεται να την αλλαξει. Ομως αρκουν κατι τέτοια «κολπα» (που να σημειωθεί, ο Μπανιάϊα δεν έχει κάνει ποτε) για να αλλάξει η εικονα ενος αναβατη στα ματια αυτων που πιστευουν ακομα στο Sportsmanship. Κατι που σημερα ο Μαρτιν πατησε βάναυσα, ασχέτως με το αν θα ανακηρυχθεί ή οχι παγκοσμιος πρωταθλητης.
Δεν κλεινουμε τα της πρωτης μερας χωρίς αναφορα στην πτωση του Μιρ στο FP1, με ελαφρύ τραυματισμο που τον κρατησε εκτος Practice και θα επανεκτιμηθεί το αν θα τρεξει αύριο. Επεσε πολυ άσχημα (high side) ο Μπετζέκι, ο Μιλλερ, αλλά και ο Ρινς, ο Α. Εσπαργκαρο, ο Φερναντεθ και ο Πολ Εσπαργκαρό.
Για τριτο αγωνα (εδω στη δοκιμη) στη σειρα, εντυπωσίασε ο Τζιαναντονιο που περιμενει με αγωνια την ανακοινωση της πρόσληψής του για ένα χρονο στην VR 46 (αφου πρωτα ανακοινωθεί η μεταγραφη του Μαρινι στη Repsol Honda και πιθανον η έλευση του Νταβιντε Μπριβιο στη θεση του Πουϊγκ). Πρωτο χρονο εκανε ο Βινιαλες με νεο ρεκορ (το προηγουμενο ήταν του Χορχε Λορένθο απο το 2016) και ακολουθησαν οι Μαρτιν, Ζαρκο, Τζιαναντονιο, Μπετζεκι, Μπιντερ, Μαρκ Μαρκέθ, Ρ. Φερναντεθ, Μιλλερ και Α. Εσπαργκαρό για την δεκαδα, ολοι μεσα στο ιδιο δευτερολεπτο, στο 1’.29’’. Αλλά επισης στο 1’.29 ΄΄ήταν και οι επομενοι πεντε, της δεκαπενταδας, και αυτο δείχνει το ποσο σοβαρο ειναι να διατηρηθει η αυτοσυγκεντρωση του οδηγου στο time attack για να βρει τα μερικα δεκατα που χωριζουν την κορυφη απο το τέλος (δυο δεκατα έλειπαν στον Μπανιάϊα για να ήταν ένατος).
Το Σαββατο θα ειναι μια μερα με ένταση. Μεγαλη σημασία εχουν τα Q1 και Q2, πριν ακομα φτασουμε στο Sprint. Mαζί με την ευχη να έχουν ολοι ένα καλο αγωνα χωρίς απροοπτα, προσθετουμε και την ευχη να δουμε καθαρό συναγωνισμο χωρίς «νομιμες αλητείες», ασχετως αν το «πολιτικως ορθο» ονομα που τους εχει δωσει η Dorna είναι “mind games”!!! Δ.Π.
AΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ PRACTICE (ΟΙ 10 ΠΡΩΤΟΙ ΣΤΟ Q2)
1 12 Maverick VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA 1’29.142 25 27 333.7
2 89 Jorge MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI 1’29.289 23 24 0.147 0.147 335.4
3 5 Johann ZARCO FRA Prima Pramac Racing DUCATI 1’29.296 25 26 0.154 0.007 333.7
4 49 Fabio DI GIANNANTONIO ITA Gresini Racing MotoGP DUCATI 1’29.395 19 23 0.253 0.099 325.8
5 72 Marco BEZZECCHI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 1’29.396 22 22 0.254 0.001 330.5
6 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 1’29.402 22 27 0.260 0.006 337.0
7 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team HONDA 1’29.459 22 27 0.317 0.057 328.9
8 25 Raul FERNANDEZ SPA CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 1’29.470 24 25 0.328 0.011 330.5
9 43 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM 1’29.481 17 20 0.339 0.011 330.5
10 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA 1’29.571 14 16 0.429 0.090 332.1
11 23 Enea BASTIANINI ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 1’29.573 25 25 0.431 0.002 335.4
12 73 Alex MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI 1’29.614 24 25 0.472 0.041 325.8
13 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 1’29.615 21 27 0.473 0.001 330.5
14 21 Franco MORBIDELLI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 1’29.775 20 23 0.633 0.160 328.9
15 1 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 1’29.801 20 21 0.659 0.026 333.7
16 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU HONDA 1’30.002 23 24 0.860 0.201 325.8
17 10 Luca MARINI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 1’30.343 11 27 1.201 0.341 330.5
18 37 Augusto FERNANDEZ SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 1’30.445 12 24 1.303 0.102 330.5
19 42 Alex RINS SPA LCR Honda CASTROL HONDA 1’30.464 17 18 1.322 0.019 330.5
20 32 Lorenzo SAVADORI ITA CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 1’30.795 23 24 1.653 0.331 328.9
21 44 Pol ESPARGARO SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 1’30.940 7 22 1.798 0.145 332.1